لواسان دیدنی است

لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. لواسان با داشتن آب و هوایی ییلاقی، محل خوبی برای گذراندن تعطیلات است. جاذبه‌های بسیاری نزدیک به شهر لواسان وجود دارد که اگر علاقه‌مند به کوهنوردی باشید، می‌توانید سری هم به روستای کوچک افجه نزدیک به لواسون بزنید که بسیار تماشایی به نظر می‌رسد.

 

بهترین زمان سفر به لواسان

بهار و تابستان‌ها، آبشارهای اطراف لواسان پُرآبند، کشتزارها سرسبز می‌شوند و هوا برای پیاده‌روی عالی به نظر می‌رسد. لواسان شهر چهار فصل شمال تهران است. شهری که در اردیبهشت غرق در شکوفه می‌شود. می‌توانید تابستان‌هایی گرم را در خنکای این دره‌ی ییلاقی بگذرانید و هزار رنگ پاییز را از دل طبیعت زیبایش به تماشا بنشینید. در زمستان‌ از دیدن منظره زیبای برف غرق لذت شوید و در ارتفاعات پیچ در پیچ آن هیجان را تجربه کنید.

 

مسیر لواسان

بیشتر افرادی که در پایتخت زندگی می‌کنند، برای دسترسی به لواسان از آزادراه شهید بابایی یا بزرگ‌راه شهید زین‌الدینِ تهران می‌گذرند و سپس به سمت جاده لشگرک می‌روند. این جاده به بلوار امام خمینی منتهی می‌شود که مسیر ورود به لواسان است. بد نیست بدانید، از تهران که به سمت لواسان حرکت کنید، حدود ۴۰ کیلومتر را باید طی کنید. البته همانطور که گفتیم اگر از طریق آزادراهِ شهید بابایی و از طریق بزرگ‌راهِ شهید زین‌الدّین بخواهید خود را به لواسان برسانید باید ۳۹ کیلومتر را رانندگی کنید. لواسان از طریق جاده‌ی ۴۲۵ به گچسر در جاده‌‌ی چالوس منتهی می‌شود، و جاده‌ی لواسان ـ سینک این شهر را به جاجرود در جاده‌ی وصل می‌کند.

 

دیدنی های لواسان

شهر لواسان که نزدیک‌ترین منطقه خوش آب و هوای ییلاقی به شهر تهران به حساب می‌آید، جاذبه‌های بسیار زیبایی هم دارد. اگر به سراغ این منطقه رفتید، تماشای گردنه قوچک لواسان را از دست ندهید. این پارک در انتهای مسیر مارپیچ گردنه به سمت لواسانات و محله لشکرک شهر لواسان قرار دارد. اینجا می‌توانید عکس‌های سلفی زیبایی بگیرید و از بودن میان ارتفاعات بلند تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای خود خلق سازید یا می‌توانید به دشت هویج لواسان بروید و در فضایی پر از آرامش و هوای سالم نفس بکشید. اینجا می‌توانید بعد از گذراندن هفته‌ای پر تلاش به استراحت و رهایی بپردازید و از تماشای دشتی وسیع و آرام با آسمانی صاف و آبی لذت ببرید و اوقات فراغت خوشی را سپری کنید.

 

دهستان ایرا شمیرانات

یکی دیگر از جاذبه های لواسان دهستان ایرا شمیرانات می باشد. این روستا از روستاهای پر رونق این منطقه به حساب می آید که از قدیم هم شرکت تعاونی، دبستان و …. را در خود داشته است.

 

امامزاده فضلعلی (ع)

یکی دیگر از جاذبه های لواسان امامزاده فضلعلی (ع) می باشد که در شرق روستای لواسان قرار دارد. این امامزاده در ارتفاع ۱۸۰۹ متری از سطح دریا قرار دارد. مردم زیادی برای گرفتن حاجت به این امامزاده دخیل می شوند.

 

روستای سینک

 

روستای سینک یکی دیگر از جاذبه ها است که این روستا در دو طرف رودخانه قرار دارد و در زبان محلی به آن سینه می گویند، بنام سینه کوه بوده و نام گرفته است.

 

آبشار

یکی از جاذبه های لواسان که بسیار معروف می باشد، آبشار بزرگ و تماشایی است که این آبشار در تمام فصل های سال در این منطقه خوش آب و هوا دارای آب می باشد، و زیبایی های لواسان را چندین برابر کرده است. ارتفاع این آبشار ۱۵ متر می باشد و حجم زیاد آب آن طبیعیت را کاملا بکر و سیراب می کند.

 

غار هملون

از جاهای دیدنی لواسان که می توان به آن اشاره کرد، غار هملون است که هم به لحاظ طبیعی و هم به لحاظ تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است که این غار درخود از دو غار بزرگ تشکیل شده است. در این غار سنگ های بزرگی وجود دارد که توجه گردشگران و توریستان زیادی را به خود جلب کرده است.

 

حمام راحت آباد

این حمام در دوران صفویه و قاجار طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر بخش زیادی از آن خراب شده است و خرابه های آن هنوز هم به چشم می خورد، اما با این اوصاف هنوز هم برای گردشگران و توریستان جالب و دیدنی است و از معماری آن بسیار دیدن می شود و عکاسی می کنند.

 

Check Also

سفری به یک روستای بهشتی در گیلان

با سفر به روستای بهشتی «ارده»، قطعا وارد یکی از سرزمین‌های رویایی و خیالی می‌شوید …