ایرانگرد نیوز

همکاری با ایتالیا برای حفظ یوز آسیایی

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تلاش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ یوز گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص با برنامه عمران ملل متحد «UNDP» مذاکرات و رایزنی کرده است همچنین به زودی پروژه ای بین المللی با طرف ایتالیایی شروع خواهد شد و منتظر پاسخ ایتالیایی ها هستیم.
کیومرث کلانتری در نشست برخط با هفت استان یوزخیز به مناسبت روز ملی یوز با بیان این که یوز ایرانی، گونه ای پرچم است، گفت: تمام هم و غم سازمان بر این است که یوز ایرانی را از خطر انقراض نجات دهد و برای اینکه این گونه به سرنوشت دو گربه سان دیگر یعنی شیر ایرانی و پلنگ مازندران دچار نشود، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که توجه به زیستگاه برای همه گونه ها مهم است، گفت: اولین اولویت سازمان حفظ زیستگاه یوز است. اگر زیستگاه حفظ شود، گونه نیز حفظ خواهد شد.
وی انتقال موفقیت آمیز سه قلاده یوز از اسارت به زیستگاه طبیعی را از دستاوردهای این معاونت دانست و اظهارکرد: مشاهده چهار خانواده یوز در پارک ملی توران خبر خوشی برای مردم و دوستداران محیط زیست است که نشان از درستی راهبرد توجه به زیستگاه است.
کلانتری در پایان از درخواست صندوق ملی محیط زیست برای حمایت از یوز ایرانی خبر داد.
در این جلسه که شهاب الدین منتظمی – مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست – نیز در آن حضور داشت، مدیران کل استان‌های سمنان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان‌های شمالی، رضوی، و جنوبی، ضمن گرامی داشتن روز ملی یوز، به صورت ویدئو کنفرانس، دستاوردهای استان خود را در خصوص حفظ یوز ایرانی بیان و مشکلات محلی را در این زمینه با معاون طبیعی سازمان مطرح کردند.

خروج از نسخه موبایل