ایرانگرد نیوز

ایجاد اقامتگاه های بومگردی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسایی ظرفیت های و معرفی جاذبه های گردشگری، جذب سرمایه گذار برای توسعه زیر ساخت های این حوزه از مهم ترین برنامه های این اداره کل بوده که از مهمترین آن ها می توان به توسعه اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای استان اشاره کرد.
مجید صفایی داشت: به سرمایه گذاران ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان های مختلف استان تسهیلات ازران قیمت پرداخت می شود.
وی افزود: امسال با برنامه ریزی های انجام شده پرداخت تسهیلات ملی ارزان قیمت بوم گردی به سرمایه گذاران این استان اولویت کاری این اداره کل خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واحد های بوم گردی زود بازده هستند و ایجاد آن ها راهکاری مناسب برای توسعه گردشگری و معرفی بهتر استان به گردشگران در ایران و خارج از کشور است.
صفایی ابراز داشت: هم اینک تنها ۶ اقامت گاه بوم گردی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و ۴ اقامتگاه بومگردی در استان در حال ساخت هستند که تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال توسعه گردشگری در مناطق کم تر توسعه یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به منظور توسعه زیر ساخت های گردشگری در سراسر نقاط کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۳۰ میلیارد ریال در قالب ۹ طرح جهش تولید اعتبار اختصاص یافته است.
صفایی بیان کرد: از این اعتبار تا کنون ۲۰ درصد به این اداره کل تخصیص یافته است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

خروج از نسخه موبایل