ایرانگرد نیوز

روز جهانی گردشگری و شعار سال ۲۰۲۰

گردشگری بعنوان یک ابر صنعت در تمامی کشورها و جوامع بین‌المللی پذیرفته شده است. زیرا تاثیر آن در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و حتی سیاست کشورها غیر قابل انکار می باشد. براین اساس سازمان جهانی گردشگری ” unwt” یک روز را با عنوان ” روز جهانی گردشگری ” مشخص و انتخاب کرد.
به منظور گرامیداشت روز جهانی گردشگری هر سال یک کشور به عنوان محل برگزاری نشست سازمان جهانی گردشگری انتخاب می شود و میزبانی را بر عهده می گیرد.

روز جهانی گردشگری چه روزی است؟

سازمان جهانی گردشگری سالهاست که روز ۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهر را به‌عنوان ” روز جهانی گردشگری ” انتخاب کرده است و در این روز در کشورهای مختلف برنامه‌های زیادی برای تشویق مردم و ترویج فرهنگ گردشگری و توریسم برگزار می‌شود.

مسائلی نظیر صلح، گفتگو، میراث جهانی، آب و انرژی که ارتباط مستقیم و موثری بر گردشگری و توریسم دارند از مهم‌ترین بخش‌های این گردهمایی است.

شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۰ چیست؟

شعار روز جهانی جهانگردی ۲۰۲۰ ازسوی سازمان جهانی جهانگردی ( unwto ) شعار سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

در این شعار که با مضمون “جهانگردی و توسعه روستایی” مشخص شده از توانایی منحصر به فرد این بخش در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت هایی در خارج از شهرهای بزرگ، از جمله در آن جوامعی که در غیر این صورت ترک خواهند شد، صحبت به میان آمده است.

ایران و روز جهانی گردشگری

ایران هم بعنوان یکی از کشورهای دارای تمدن و پر از جاذبه های گوناگون گردشگری این روز دارای اهمیت زیادی است و مسئولین برنامه‌های متعددی را برای گرامی داشت این روز در نظر می گیرند.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل