روز جهانی گردشگری و شعار سال ۲۰۲۰

گردشگری بعنوان یک ابر صنعت در تمامی کشورها و جوامع بین‌المللی پذیرفته شده است. زیرا تاثیر آن در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و حتی سیاست کشورها غیر قابل انکار می باشد. براین اساس سازمان جهانی گردشگری ” unwt” یک روز را با عنوان ” روز جهانی گردشگری ” مشخص و انتخاب کرد.
به منظور گرامیداشت روز جهانی گردشگری هر سال یک کشور به عنوان محل برگزاری نشست سازمان جهانی گردشگری انتخاب می شود و میزبانی را بر عهده می گیرد.

شعار روز جهانی گردشگری 2020

روز جهانی گردشگری چه روزی است؟

سازمان جهانی گردشگری سالهاست که روز ۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهر را به‌عنوان ” روز جهانی گردشگری ” انتخاب کرده است و در این روز در کشورهای مختلف برنامه‌های زیادی برای تشویق مردم و ترویج فرهنگ گردشگری و توریسم برگزار می‌شود.

مسائلی نظیر صلح، گفتگو، میراث جهانی، آب و انرژی که ارتباط مستقیم و موثری بر گردشگری و توریسم دارند از مهم‌ترین بخش‌های این گردهمایی است.

شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۰ چیست؟

شعار روز جهانی جهانگردی ۲۰۲۰ ازسوی سازمان جهانی جهانگردی ( unwto ) شعار سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

در این شعار که با مضمون “جهانگردی و توسعه روستایی” مشخص شده از توانایی منحصر به فرد این بخش در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت هایی در خارج از شهرهای بزرگ، از جمله در آن جوامعی که در غیر این صورت ترک خواهند شد، صحبت به میان آمده است.

ایران و روز جهانی گردشگری

ایران هم بعنوان یکی از کشورهای دارای تمدن و پر از جاذبه های گوناگون گردشگری این روز دارای اهمیت زیادی است و مسئولین برنامه‌های متعددی را برای گرامی داشت این روز در نظر می گیرند.

 

 

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …