دریاچه آویدر

در نزدیکی جنگل معروف به نام سیسنگان و در ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر، یک دریاچه بکر و زیبا به نام آویدر که به دلیل احداث یک سد خاکی پدید آمده است، توجه بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران را به خود معطوف کرده است، این دریاچه و سد به نام آویدر و یا صلاح الدین شناخته می شود و دلیل احداث آن ذخیره آی برای مصارف کشاورزی زمین های اطراف در منطقه می باشد.
این دریاچه دارای نواحی هموار در بخش های جنگلی برای نشتن و برپا کردن یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه می باشد و شما می توانید از این موقعیت نهایت استفاده را ببرید.

آویدر کجاست؟
از نوشهر به سمت نور که حرکت کنید، زمانی که از پارک جنگلی سیسنگان حدود ۱۰ کیلومتر دور شدید و به روستایی به نام صلاح الدین کلا نزدیک می شوید و تابلویی در همان مسیر که عنوان سد خاکی در آن نوشته شده است را خواهید دید پس با این تابلو راه خود را به سمت جنوب و با راهنمایی همان تابلو تغییر دهید، بعد از ۵ کیلومتر که از روستا های صلاح الدین کلای سفید، اولیا و ملاکلا رد شدید دریاچه آویدر در پیش چشمان شما خواهد بود.

تفریحات
قایق سواری: در اطراف این دریاچه زیبا قایق هایی قرار دارد تا شما بتوانید از نمایی دیگر شاهد مناظر دیدنی دریاچه باشید و به میان آن بروید.
ماهی گیری: دریاچه آویدر در پشت سد شرایط مناسبی را برای رشد موجودات آبزی فراهم کرده است و بعضی از انواع ماهیان در آن مشاهده می شود. می توانید از این فرصت استفاده کنید و به ماهی گیری بپردازید.
اسب سواری: اسب ها را می توانید در گوشه و کنار دریاچه ببینید و از مالکان آنها درخواست اسب سواری کنید که قاعدتا با پرداخت هزینه همراه خواهد بود.
دوچرخه سواری: مسیرهایی در اطراف دریاچه وجود دارد که برای دوچرخه سواری مناسب است، اما باید خودتان دوچرخه شخصی رابا خود به همراه بیاورید.

آب و هوا و زمان سفر
با فاصله ای که این دریاچه از دریا دارد و در یک منتطقه کوهستانی واقع شده است، پس رطوبت هوا به نسبت سایر نقاط مازندران کمتر می باشد، چرا که از سطح دریا ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و دارای یک آب و هوای خنک و مطبوع به ویژه در شش ماه ابتدایی سال است. بنابراین در فصل های بهار و تابستان طرفدار بیشتری دارد زیرا متاثر از آب و هوای کوهستانی است. اما در فصل پاییز شبیه به بسیاری از نقاط سرسبز مازندران جلوه ای دیگر از رنگ های متنوع دارد و پوشش گیاهی این منطقه هزار رنگ است که بر زیبایی های آن می افزاید و در نهایت در فصل زمستان و به دلیل بارش برف و البته در نظر داشتن یک منطقه کوهستانی، منظره ای متفاوت را خواهید دید.

Check Also

سفری به یک روستای بهشتی در گیلان

با سفر به روستای بهشتی «ارده»، قطعا وارد یکی از سرزمین‌های رویایی و خیالی می‌شوید …