ایرانگرد نیوز

امکان افزایش وزش باد در کشور

مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، افزایش وزش باد در عراق، سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به مناطق غربی و شمال‌ غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود.

«صادق ضیائیان» با بیان اینکه روز دوشنبه ۲۲ فروردین، در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است و فقط در شمال خراسان رضوی رگبار و وزش باد پیش‌ بینی می‌شود، افزود: امروز همچنین در دامنه جنوبی البرز در استان‌ های تهران و البرز وزش باد نسبتا شدیدی خواهیم داشت.مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در نوار جنوبی کشور وزش باد شدید پدیده غالب جوی خواهد بود، گفت: از فردا سه‌شنبه تا روز جمعه، گذر متناوب امواج تراز میانی جو از کشور پیش‌ بینی می‌شود، که بر این اساس از سه‌شنبه رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:‌ روز سه‌شنبه در استان‌ های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقت دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌ بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در دامنه‌ های جنوبی رشته کوه البرز در استان‌ های قزوین، البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب و شمال‌غرب کشور و با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق پیش‌بینی‌ می‌شود.

مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف گاهی با وزش باد و در ساعات بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران گرم می شود

مدیرکل هواشناسی استان تهران هم گفت: از امروز تا چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه، دمای هوا در استان تهران افزایش خواهد یافت.

آقای مجتبی جلالی افزود: حداکثر دمای هوای پایتخت امروز به ۲۶ درجه سانتی گراد خواهد رسید و دمای حداقل تهران نیز در شبانه روز آینده ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

وی افزود: حداکثر دمای هوای تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است و روز پنجشنبه نیز بیشترین دمای هوا ۲۷ درجه پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: بررسی داده‌ ها و نقشه‌های پیش‌ یابی هواشناسی، نشان می دهد احتمالا هوای استان تهران طی پنج روز آینده نیمه ابری تا ابری است و در بعضی ساعات وزش باد مورد انتظار است که این وزش باد می تواند به افزایش آلاینده های جوی منجر گردد.

خروج از نسخه موبایل