ایرانگرد نیوز

پیام وزیر ارشاد به جشنواره بین‌المللی خلیج‌ فارس

وزیر ارشاد به‌مناسبت دهم اردیبهشت‌ماه، روز ملی خلیج فارس، به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس پیامی صادر کرد.

به گزارش ایرانگردنیوز و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده‌است:

«بسم الله الرحمن‌الرحیم»

«منت خدای بخشنده و مهرگستر را که فرصت زیستن در دیاری به ما عنایت کرد که مزیّن به نام خلیج فارس، آبراه صلح، عدالت، عشق و از خودگذشتن است.

خطه‌ای به عمر تاریخ که همچون ستاره‌ای درخشان، شوکت و عزت مشرق‌زمین بوده و امواج پرخروشش به قدرت تمام تمدن‌های بشریت است و به برکت خون پاک شهیدان این سرزمین تا ابد پابرجا خواهد ماند.

خلیج فارس و نام بلندآوازه‌اش آن‌چنان دیرینه است که از آن به‌عنوان گهواره تمدن بشر یاد می‌شود.

به‌راستی که خلیج فارس تنها یک جغرافیا نیست، بلکه یک هویت است. سند تاریخی مردمانی‌ست که سینه فراخ آنان از چهره‌های مصمم‌شان پرحرارت‌تر و صلابت نگاه‌شان گواه عزم و باور ایشان است.

عزت این دیار به همت والای مردان و زنانی از قبیله غیرت گره خورده که این‌چنین گوی معرفت از عالمی ربوده‌است.

روز ملی خلیج فارس روز گرامی‌داشت تمدن ملتی‌ست که از دیرباز پرچمدار یکتاپرستی و عدالت بوده و این پرچم را با جان و دل در مقابل تمام دسیسه‌ها و نیرنگ‌ها پیوسته برافراشته نگاه داشته‌اند و در صیانت از داشته‌های تاریخی و فرهنگی این مرز پرگهر از هیچ ایثاری دریغ نکرده و نمی‌کنند.

امروز به‌مناسبت دهم اردیبهشت‌ماه، خلیج فارس میزبان دریادلانی‌ست که یادآور نام بزرگ این پاره‌تن سرزمین‌مان هستند، دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس مفتخر است که پاسدار هویت ملی ایران‌زمین باشد؛ چراکه خلیج فارس نقطه تلاقی تعلق همه ملت و جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس شاهد این حمیت است.

بر این باوریم که همواره محققان، هنرمندان، نویسندگان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مظهر حمایت و اعتبار کشور هستند و حضور گران‌سنگ آنان در اعتلای این جشنواره اعتباری مضاعف بر این رویداد می‌بخشد و بر درخشش آن می‌افزاید. امید است همواره سعادت و سلامت قرین ایام‌تان باشد».

خروج از نسخه موبایل