ایرانگرد نیوز

اهدای ۱۹۷ هدیه در قالب طرح شمیم و جوانه به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری با اشاره به اینکه طرح «شمیم» و «جوانه» یکی از خدمات نوین صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی است، گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۱۹۷ هدیه ازدواج و فرزندآوری به اعضای صندوق پرداخت شده است.

به گزارش ایرانگردنیوز، فرزاد طایفه حیدری عصر یکشنبه ۱۸ اردیبهشت با تشریح جزئیات دو طرح «شمیم و جوانه»، گفت: تخصیص تسهیلات قرض الحسنه و پرداخت هدیه بلاعوض به اعضای صندوق با هدف ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق به فرزندآوری در پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاست جوان سازی جمعیت از خدمات نوین صندوق در دولت مردمی است که از ابتدای مهر ۱۴۰۰ عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: به اعضایی که تاریخ ثبت رسمی عقد ازدواج آنها در بازه زمانی اول مهرماه ۱۴۰۰ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ باشد تسهیلات طرح شمیم تعلق می گیرد.

به گفته معاون صندوق اعتباری هنر در قالب این طرح، مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره با کارمزد ۲ درصد همراه با ۵ میلیون تومان هدیه ازدواج بلاعوض تقدیم اعضای واجد شرایط می شود.

وی در ادامه افزود: طرح جوانه به اعضایی تعلق می گیرد که از اول مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ صاحب فرزند شوند. در قالب این طرح مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره با کارمزد ۲ درصد همراه با مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تقدیم می شود.

فرزاد طایفه حیدری/طرح شمیم و جوانه صندوق اعتباری هنر

حیدری در ادامه افزود: تسهیلات طرح شمیم فقط به ازدواج اول و دائم تخصیص می گیرد. در صورتی که هر یک از زوج ها و والدین (متقاضیان طرح شمیم و جوانه) عضو صندوق اعتباری هنر باشند، فقط به یکی از زوج ها وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان تخصیص می یابد اما هدیه بلاعوض به هر دو نفر تعلق می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر، گفت: از ابتدای اجرای این طرح به ۱۲۳ نفر از اعضا در قالب طرح جوانه و ۷۴ نفر در قالب طرح شمیم این تسهیلات تعلق گرفته شده است.

ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

به گزارش هفت گرد، موضوع حمایت از هنرمندان و رفع مشکلات و دغدغه های این قشر فرهیخته و ایجاد زمینه هایی برای حمایت و برطرف کردن مسائل آنها به عنوان وعده داده شده در ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم و بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر از محل اعتبار ویژه ۵۰۰ میلیارد تومانی در سرفصل های مختلف از جمله در قالب تسهیلات بلاعوض و دو طرح یاد شده با تلاش و پیگیری دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی تدوین و طی مراحل مختلف و مرور زمان در اختیار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه  واجد شرایط عضو این صندوق تعلق گرفته و همچنان براساس توضیحات اولیه این خبر ادامه دارد.

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال مجموع خدمات حمایتی سال ۱۴۰۰

با تعلق ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در شرایط شیوع کرونا از سوی دولت مردمی از آغاز فعالیت دولت تاکنون، جای تقدیر دارد، این پرداختی ها زمانی انجام شده که دولت در شرایط سخت کمبود بودجه، تحریم ها و مشکلات مالی قرار دارد اما به شکل ویژه به قشر فرهیخته هنرمندان اهتمام ورزید.

مجموع خدمات حمایتی ارائه شده صندوق اعتباری هنر در قالب یارانه تأمین اجتماعی، یارانه بیمه تکمیلی، پرداخت مقرری ماهیانه طرح تکریم و مستمری، پرداخت های ضروری درمان و زندگی، بسته حمایتی معیشتی و پرداخت تسهیلات بدون بهره با کارمزد ۲ درصد به هنرمندان کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ هزار میلیارد ریال عنوان شده است.

خروج از نسخه موبایل