رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» آغاز شد

رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ صبح امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، سفرای کشورهای عضو این اتحادیه، مدیران ارشد مازندران و نمایندگان این استان در مجلس و مهمانانی از استان‌های همسایه در سالن همایش‌های هتل بادله ساری آغاز شد.

به‌ گزارش ایرانگردنیوز از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی میراث فرهنگی، برنامه‌های افتتاحیه این رویداد که از امروز آغاز می‌شود، شامل برگزاری چند نشست، انجام چند بازدید و برپایی نمایشگاه است که طی سه روز پیاپی از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این برنامه‌ها از امروز آغاز  شد و قرار است در مراسم افتتاحیه، استاندار مازندران، سفیر ازبکستان، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران، رئیس اتاق بازرگانی مازندران و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سخنرانی کنند.
بعدازظهر امروز نیز در هتل بادله ابتدا نشست تخصصی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای عضو اکو برگزار می‌شود و پس از آن قرار است نشست تعاملی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و تجاری استان با مقامات ملی و بین‌المللی برگزار شود. در گام بعد نیز نمایشگاهی از توانمندی‌های اقتصادی و گردشگری مازندران در محل برگزاری اجلاس با حضور مهمانان و سفرا گشایش می‌یابد.
مهمانان افتتاحیه امشب از نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، خوراک و هنرهای سنتی که در بوستان ملل برپا شد نیز بازدید می‌کنند.
افتتاحیه رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» را برخی شبکه‌های تلویزیونی داخلی و بین‌المللی به صورت زنده پوشش می‌دهند.
مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» قرار است طی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بازدیدهایی از زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران داشته باشند.
پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد «ساری‌ ۲۰۲۲» اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی اداره میراث‌فرهنگی و استانداری مازندران به وزارت میراث‌فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.
فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.
اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

رویداد ساری 2022
رویداد ساری ۲۰۲۲

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …