ایرانگرد نیوز

مرمت خانه شیخ فضل‌الله نوری توسط شهرداری

مدیر عامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران گفت: شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی مرمت خانه شیخ فضل الله نوری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایرانگردنیوز، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه دستور تملک ملک مذکور صادر شده است. لذا بلافاصله از آنجایی که ملک مذکور در گذشته به منظور احداث حسینیه از سوی خیریه و هیات صنف کفاشان خریداری شده است، جلسه ای با مسوولین خیریه برگزار و مذاکرات مربوطه در خصوص چگونگی تملک در حال انجام است.

مویدی گفت: این خانه که دارای بنایی مربوط به دوره قاجار و با قدمت حدود ۱۱۰سال است. حدود ۱۸ ماه مدفن شهید شیخ فضل الله نوری بوده که در حال حاضر باگذر زمان در حال تخریب است. با توجه به اینکه شهرداری تهران هیچگونه نگاه تجاری یا مادی به ملک مذکور نداشته و صرفا شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در راستای حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی شهر تهران به دنبال تملک ملک مذکور و بازسازی آن است. بنابراین این اطمینان را به مالکین داده ایم تا با اجازه تملک و واگذاری آن به این نهاد عمومی، بستر مناسبی برای حفظ این بنا و زنده نگه داشتن یاد شهید مظلوم شیخ فضل الله نوری فراهم خواهد آمد. ضمن آنکه هزینه های تملک نیز در اختیار خیریه مذکور قرار خواهد گرفت.

پیش از این خداوردی، سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ تهران گفته بود: خانه شیخ فضل الله نوری به تملک شهرداری در نیامده و در اختیار صنف کفاشان است. اگر بحث تملک این ملک توسط شهرداری در شورای شهر مطرح شود، مرمت و بازسازی آن را شهرداری منطقه انجام می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل