برنامه هاي ميراث فرهنگي شهرستان کازرون در تابستان92 تشريح شد

کازرون
مسئول ميراث فرهنگي شهرستان کازرون گفت: اين اداره برنامه هاي ويژه اي براي پر کردن اوقات فراغت همشهريان در تابستان امسال نظر گرفته است.
روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري فارس، محمد رضا معيني با اشاره به اينکه تلاش کرده ايم برنامه هاي متنوعي متناسب با اين فصل پيش بيني کنيم ،افزود: از جمله برنامه هاي پيش بيني شده جهت تابستان 92 مي توان به جشنواره ماهيگيري و آشنايي با نکات سفر در طبيعت ، اشاره نمود .

معيني افزود: در همين راستا اين اداره با همکاري معاونت صنايع دستي استان تلاش مي کند تا کلاسهاي آموزش صنايع دستي بومي شهرستان را با همکاري بخش خصوصي گسترش داده است که از جمله کلاسها مي توان به سراجي سنتي ،ابريشم بافي ،گليم بافي اشاره نمود که درسال گذشته بيش از 400 نفر در اين زمينه آموزش ديده اند .

مسئول ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان کازرون با اشاره به پتانسيل هاي موجود در شهرستان کازرون در زمينه صنايع دستي بومي که از فرهنگ غني شهرستان سرچشمه گرفته است،خاطرنشان کرد: اين اداره بيش از 600 ميليون ريال در قالب تسهيلات بانکي در اختيار صنعتگران وآموزش ديدگان صنايع دستي قرار داده که اميد است با توجه به روند رشد آماري هنر آموزان صنايع دستي شاهد زنده نگه داشتن بيش از پيش صنايع دستي بومي اين شهرستان باشيم .

وي در پايان به برگزاري همايش 82 سالگي ثبت ملي شهر تاريخي بيشاپور به عنوان يکي ديگر از اين برنامه هاي ويژه اين اداره در اين ايام نيز اشاره کرد.

گفتني است :شهرستان کازرون با دارا بودن بيش از 250 اثر شناسايي و ثبت شده در فهرست آثار ملي ايران يکي از شاخص ترين شهرستانهاي استان فارس در زمينه تعدد دوره هاي تاريخي محسوب گرديده و همچنين داراي آثار طبيعي کم نظير و روستاهاي هدف گردشگري از جمله،سرمشهد،دادين،دوان و دوسيران بوده که اين شهرستان با توجه به قرار گرفتن در ورودي و خروجي استان سهم بسزايي در جذب گردشگران داخلي و خارجي استان دارد .

نظرات

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …