نهايي شدن طرح توجيه اقتصادي واگذاري 10بناي تاريخي

نهایی شدن طرح توجیه
مديرعامل صندوق احياء سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از نهايي شدن طرح توجيه اقتصادي 10 بناي تاريخي در پروسه واگذاري 25 بنا خبر داد.

احسان ايرواني با اعلام اين خبر گفت:طرح توجيه اقتصادي 10 بناي تاريخي گراند هتل در استان قزوين، کاروانسراي مياندشت وکاروانسراي دهنمکو خانه محمديه در استان سمنان،خانه منوچهري و خانه نجفي در استان مازندران، کاروانسراي دودهک و قلعه حاج وکيل در استان مرکزي وحمام محله حاجي در استان همدان و خانه ناصرالدين ميرزا در پاکدشت ورامين تا پايان خرداد ماه سال جاري نهايي شده و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي تصريح کرد: همچنين ابلاغ لازم در جهت تعيين شرايط قانوني و کارشناس رسمي اين بناها صادر شده و بزودي نتيجه آن به عنوان ملاک قيمت و زمان پايه مزايده ارائه خواهد شد، در ادامه اين فرآيند ادارات کل استان¬هاي مرتبط در خصوص برگزاري تشريفات مزايده اجاره اين بناها،امکان اقدام خواهند داشت.

مدير عامل صندوق احياء افزود: اميدواريم با همکاري ادارات کل استان، اطلاع رساني کافي و مناسب قبل از اعلام عمومي و در طول مزايده عمومي با متقاضيان سرمايه¬گذار و علاقمندان صورت پذيرد،

ايرواني يادآور شد: نشستهاي سرمايه¬گذاري با حضور بهره¬برداران و سرمايه¬گذاران در اين خصوص تشکيل شده و به سوالات متقاضيان پاسخ داده خواهد شد. مهمترين عامل گزينش بناهاي فوق، بررسي بازار تقاضا در استان و محل وقوع بنا بوده و تعامل تنگاتنگ با کارشناس اقتصادي و مديران کل استان¬هاي متناظر تضمين کننده تحقق اهداف سازمان و صندوق در احياء و بهره-برداري از اين بناها خواهد بود.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …