نمايش سفالينه هاي زرين فام در موزه ملي ايران

نمایش سفالینه

اسدالله محمدپور گفت: نمايشگاه سفالينه هاي زرين‌فام از ديروز تا امروز، شامل گزيده آثار زرين فام موزه ملي ايران، آثار کوبه اي کاتو و تاکائو کاتو هنرمندان ژاپني و همچنين هنرمندان ايراني معاصر انجمن هنرمندان سفالگر ايران در موزه‌ي ملي برگزار مي شود.

وي افزود: آثار هنرمند ژاپني به نام «کاتو» که پدرش سال‌ها قبل در دانشگاه شيراز تحصيل کرده است و سفال زرين‌فام را از ايران به ژاپن برد، همراه آثاري از انجمن سفال ايران نمايش داده مي‌شود.

مدير کل موزه ملي ايران با اشاره به اينکه اين نمايشگاه از نقاط قوت روابط فرهنگي ايران و ژآپن محسوب مي شود، گفت: بخشي از اين نمايشگاه40 اثر از کوبه اي کاتو و تاکائو کاتو را شامل مي شود که اين آثار حاصل بررسي، تحقيق و نمونه سازي زرين فام هاي ايراني است.

وي تصريح کرد: همچنين در بخش ديگري از نمايشگاه 40 اثر نيز از هنرمندان ايراني معاصر به نمايش در خواهد آمد. هنرمنداني که با ادامه راه پيشينيان موجب حفظ و اعتلاي اين تکنيک در هنر سفالگري ايران بوده اند.

اسدالله محمدپور با بيان اينکه در مجموع 100 اثر زرين فام شاخص به مدت سه هفته آماده نمايش است، ادامه داد: 20 اثر شاخص زرين فام موزه ملي ايران نيز بخش تاريخي اين نمايشگاه را به خود اختصاص مي دهند و از 13 تيرماه تا 2 مرداد در موزه‌ي ملي ايران پذيراي متخصصان، هنرمندان و علاقمندان خواهد بود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …