سینماگران از اکران فیلم سه‌بعدی نگران نباشند/ فروش‌ راضی‌کننده آثار ایرانی


رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی درباره فروش فیلم سه‌بعدی “میراث چینی” با بازی و کارگردانی جکی چان که این شب‌ها سانس 11 اکران است به خبرنگار مهر گفت: بلیت این فیلم بر خلاف اخباری که منتشر شده 10 هزار تومان است و از آنجا که عینک های سه بعدی ما یکبار مصرف نیست، تماشاچی می‌تواند عینکی که خریده است با خود ببرد.


این مدیر سینما درباره فروش این فیلم خارجی بیان کرد: در یک هفته گذشته این فیلم توانست 13 میلیون تومان فروش کند. “میراث چینی” در سانس 23 هر شب به نمایش در می آید و این سانس هیچ ارتباطی به فیلم های دیگر ندارد و فیلمسازان ایرانی نباید از بابت اکران فیلم و تاثیر آن بر فروش فیلم‌هایشان نگران باشند.


وی افزود: ما با نمایش چنین فیلم‌هایی می توانیم فیلمسازان ایرانی را با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا کنیم و همچنین مردم هم به سینما رفتن علاقمندتر می‌شوند و این رفتار اجتماعی تقویت می‌شود. البته پیش از این فیلم “آقای الف” هم به صورت سه بعدی به نمایش در آمد. اما بهتر است چنین فیلم هایی با فیلمنامه های بهتر و بازیگران چهره ساخته شود تا مخاطبان نیز از آن استقبال بیشتری کنند.



سعیدی‌پور درباره دیگر فیلم‌های این سینما و فروششان بیان کرد: خوشبختانه گیشه “دربند” موفق است. این فیلم 8 هفته با سینما آزادی قرارداد دارد و ممکن است حتی به دلیل فروش خوب تا 10 هفته نیز اکران آن ادامه یابد. پس از این فیلم “ترنج” روی پرده می رود.


مدیر سینما آزادی افزود: فیلم “هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند” و “دهلیز” در تک سانس فوق‌العاده به نمایش درمی‌آیند و همچنان مخاطبان از آن استقبال می کنند. “کلاس هنرپیشگی” ساختار متفاوتی دارد به همین دلیل مخاطبان آن هم خاص و سینمادوست هستند. با وجود اینکه خیلی گیشه پرفروشی ندارد اما ما این فیلم را فعلا در سینما نگه می‌داریم. همچنین گیشه “گناهکاران” هم وضعیت معمولی در گیشه دارد.


وی در پایان عنوان کرد: “به خاطر پونه” هم با فروش خوبی روبرو شده است. البته “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” نیز در یک شب به طور نمونه سه میلیون و 540 هزار تومان فروش داشته و به نسبت موضوعی که دارد این فروش راضی‌کننده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …