بزرگترين منطقه «ماهيگيري ممنوع» جهان در اقيانوس هند

به دنبال اعمال اين محدوديت و تعيين اين منطقه به عنوان منطقه «ماهيگيري ممنوع»، ناحيه فوق به عنوان بزرگترين ناحيه جهان که ماهيگيري در آن ممنوع شده است، معرفي شد.

پيوستن اين ناحيه جديد با همراهي 11 ناحيه «ماهيگيري ممنوع» که به صورت داوطلبانه در سال 2006 ميلادي از سوي SLODFA تعيين شدند، منجر به حفاظت از «اعماق اقيانوس» و گونه‌هاي تنوع‌زيستي مرتبط با آن مي‌شود. اين نواحي در مجموع، ناحيه‌اي به وسعت کشور نروژ را تشکيل مي‌دهند.

«کارل گوستاف لوندين»، مدير برنامه جهاني دريايي و قطبي اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت (IUCN) مي‌گويد: SIODFA با اعمال محدوديت‌هاي داوطلبانه با هدف برقراري تعادل بدون هزينه، سودمند و ماهيگيري پايدار و دوستدار محيط زيست، توانسته است بهترين شيوه موثر را در مديريت ماهيگيري آب‌هاي عميق به کار گيرد.

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت، «گوستاف» افزود: اميدواريم سايرين نيز از اين الگو تبعيت کنند و به اهميت حفاظت و استفاده متعادل از منابع دريايي پي ببرند.

دو ناحيه دريايي حفاظت‌شده جديد شامل ناحيه مجزاي صخره‌اي نزديک سواحل ماداگاسکار موسوم به منطقه «موزي‌شکل» و بخشي از ميانه کوه زيردريايي مرز جنوب غربي هندوستان مي‌شود.

اين بستر اقيانوسي ميزبان مرجان‌ها و اسفنج‌هاي آب‌هاي سرد و گونه‌هاي مختلف ماهي‌ها است که اهميت اقتصادي فراواني دارند. اين ناحيه همچنين نقطه تمرکز زندگي دريايي بوده که تامين‌کننده تنوع‌زيستي جانوران دريايي جهان است.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …