راه اندازی شبکه انقلاب و دفاع مقدس قبل از ماه محرم/ فعالان و مدیران رسانه ملی تقدیر شدند

به گزارش ایرانگرد نیوز، مراسم تجلیل از مدیران و فعالانه رسانه ملی بخاطر تلاش صادقانه در هفته دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس امروز در سالن رضوان بسیج صدا و سیما برگزار شد.

علی دارابی معاون سیما، محمد حسین صوفی معاون صدا، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و همچنین مدیران شبکه های مختلف صدا و سیما در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سردار کارگر با اشاره به متفاوت برگزار شدن هفته دفاع مقدس امسال نسبت به سالهای گذشته عنوان کرد: امسال هفته دفاع مقدس چه از لحاظ کمی و چه کیفی پر شورتر برگزار شد نقش بی بدیل صدا و سیما در این هفته نباید نادیده گرفته شود چون بی اغراق صدا و سیما از خود ما در این زمینه جلوتر بود و از ابتدای سال 2 ستاد را در ستاد مرکزی بزرگداشت دفاع مقدس تشکیل داد تا برای این هفته برنامه ریزی کند.

وی اشاره کرد: مساله معنویت و عقلانیت در جنگ تحمیلی باید مورد توجه قرار گیرد. شعار امسال ما نیز درسها و عبرتهایی از دفاع مقدس بود چون دفاع مقدس حیثیت ماست و گنجینه ارزشمند و گرانبها برای مردم ایران به حساب می آید پس اگر به دنبال تاریخ افتخارات ایران هستید باید به سراغ 8 سال دفاع مقدس برویم.

 

دفاع مقدس دانشگاه آدم سازی است

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس بهترین عرصه برای گفتمان سازی برای انقلاب اسلامی است عنوان کرد: چون دفاع مقدس دانشگاه آدم سازی است ما می توانیم سبک های جدیدی از انسان شناسی را ارائه دهیم و مردم را با بصیرت آگاه کنیم قدرت و اقتداری که امروزه رئیس جمهور ما در سازمان ملل دارد برگرفته از دفاع مقدس است. این حماسه درس بزرگی برای ما و عبرت بزرگتری برای بیگانگان بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: وقتی الگوی دفاع مقدس ما به کشورهایی مثل لبنان، سوریه و مقاومت غزه کشیده شد این کشورها توانستند موفق شوند بنابراین دستاوردهای ما به کشورهای دیگر جهان هم کمک کرده است. ما پیش از این حتی سیم خاردار را هم از خارج وارد می کردیم اما امروزه همه دنیا می خواهد جلو ما را بگیرد که از غنی سازی اورانیوم دست برداریم که همگی این اتفاقات به برکت دفاع مقدس شکل گرفته است.

دارابی: شبکه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی راه اندازی می شود

در ادامه مراسم علی دارابی معاون سیما در سخنانی عنوان کرد: اگر ما در هفته دفاع مقدس به این مقوله می پردازیم علاوه بر تجدید خاطره و بازخوانی رشادتهای شهدا و بسیجیان به این دلیل است که ما نیازمند این فرهنگ هستیم و باید بدانیم که دفاع مقدس چه بوده که در سایه آن ایران توانست حیات طیبه ای را برای انقلاب پدید آورد.

وی تصریح کرد: اگر ما به درستی به دیدگاهها و اندیشه های دفاع مقدس نپردازیم این حماسه دچار تحریف می شود بنابر این ما وظیفه داریم که در برابر تحریف ها روشنگری کنیم نسل جوان ما باید به عنوان مخاطب جدی در برنامه سازی ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیما با اشاره به برنامه های سالانه ای که برای حوزه دفاع مقدس انجام می گیرد توضیح داد: در تدارک گسترده ای که برای هفته دفاع مقدس دیده بودیم توانستیم برنامه های جدید و نوآورانه ای در عرصه دفاع مقدس تولید و جشنواره ها و سریالهایی را تولید پخش کنیم. همچنین در مورد پویانمایی، مستند و انیمیشن نیز فعال بودیم و امسال هم مانند سال گذشته کتابهایی در حوزه دفاع مقدس همچون “پایی که جا ماند” و “نورالدین پسر ایران” باز خوانی شدند.

دارابی یادآور شد: در سالهای اخیر بیش از 100 فیلم تلویزیونی و 35 سریال در حوزه دفاع مقدس تولید شده است اما ضرورت ایجاد شبکه تلویزیونی که حوزه گفتمانی آن انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی باشد احساس می شود. این مژده را می دهم که این شبکه تخصصی 24 ساعته تا قبل از محرم به شکل آزمایشی شروع به کار می کند. تلاش می کنیم در آغاز ماه محرم پازل شبکه های سیما تکمیل شود.

صوفی: دفاع مقدس پازل طلایی انقلاب اسلامی است

در بخش دیگری از این برنامه محمدحسین صوفی معاون صدا با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک پازل طلایی و قطعه زرینی از انقلاب اسلامی است عنوان کرد: فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس مقوم فرهنگ عاشورا، کربلا، محرم، ایثار، جهاد، خداباوری و اطاعت پذیری است و باعث می شود فرهنگ اعتماد به نفس و خودباوری در مردم کشورمان به وجود بیاید.

وی ادامه داد: در رسانه ملی توجه به دفاع مقدس یک گفتمان غالب و یک رویکرد است تلاش ما نیز این است که همه برنامه های صدا و سیما بجز مناسبت ها در دیگر بخشها هم برگرفته از دفاع مقدس باشد در حال حاضر بیش از 50 برنامه در 20 شبکه رادیویی در جهت ترویج دفاع مقدس در حال پخش و تولید است.

صوفی متذکر شد: در هفته دفاع مقدس نیز 257 ساعت برنامه در قالب 169عنوان تولید شد رادیو، آرشیو غنی ای از صداهای 8 سال دفاع مقدس در اختیار دارد. در این زمینه ما دست به تولید آثاری نیز زده ایم همچنین برای بررسی، تبیین و تحلیل نقش رادیو در دوران دفاع مقدس قرار است با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس برنامه ای به تولید برسد.

در بخش پایانی این مراسم از تلاشهای مدیران و برنامه سازان صدا و سیما که در طول هفته دفاع مقدس دست به تولید آثاری متناسب با این رویداد زده بودند تقدیر شد. در این راستا از تلاشهای علی دارابی، محمدحسین صوفی، محمد کاویانی مشاور و رئیس دفتر معاونت سیما، حسین تقی پور ریاست موسیقی و سرود صدا و سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک، علی بخشی زاده مدیر شبکه دو، مجید زین العابدین مدیر شبکه سه، تقی رستم بندی مدیر شبکه چهار و همچنین مدیران دیگر شبکه های سیما از جمله شبکه پنج، شبکه آموزش، شبکه جام جم، شبکه پویا و… تجلیل شد.

در این مراسم از مدیران و برنامه سازان شبکه های مختلف رادیو، معاونت صدا، مدیرکل طرح و برنامه سیما، مدیر ارزیابی برنامه های سیما و همچنین از محمد قهرمانی تهیه کننده فیلم سینمایی “فرشتگان قصاب”، محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم تلویزیونی “مروارید” و جواد اردکانی کارگردان سریال تلویزیونی “نوشدارو” که در طول هفته دفاع مقدس از شبکه های سیما پخش شدند تجلیل و تقدیر شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …