معاون صنایع‌دستی کشور جفای به هنرمندان را جبران می‌کنیم

جفای به هنرمندان را جبران می‌کنیم

معاون صنایع دستی کشور از ایجاد رابطه منسجم و دوجانبه با هنرمندان خبر داد و گفت: جفایی که در این مدت به هنرمندان روا شده است را جبران می کنیم.

بهمن نامور مطلق گفت: دیدار با هنرمندان یک اتفاق معمول است، چراکه برای خدمتگزاری به هنرمندان باید بیشتر با آنها آشنا شویم و مشکلات و نظراتشان را برای پیشبرد اهداف و توسعه صنایع دستی بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در معاونت صنایع دستی، افزود: کارگروه فلز، سفال، چوب، شیشه گری و …  در این معاونت برای نهادینه شدن ارتباط ما با هنرمندان و کمک آنها به تصمیم پردازی و رفع مشکلات ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی اظهار داشت: ایجاد رابطه دو جانبه و منسجم با هنرمندان یکی از اصلی ترین اهداف ماست  تا جفایی که در این مدت به آنها شده است را جبران کنیم.

معاون صنایع دستی با اشاره به اینکه صنایع دستی کشور در حوزه داخلی و خارجی جایگاه گذشته خود را ندارد، افزود: در دوره صفویه و حتی قاجار جایگاه خوبی در دنیا داشته‌ایم، این خیلی بد است که ما در داخل مرزهای خودمان به دلیل هجوم اجناس پاکستانی، هندی و چینی احساس خطر کنیم.

وی اظهار داشت: صنایع دستی ما ظرفیت بالایی برای رقابت دارد که به دلیل بی‌تدبیری از آن استفاده نشده، هنرمندان، اساتید و پژوهشگران باید کمک کنند تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و آینده را مطمئن تر از گذشته برای هنرمندان و صنایع دستی ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: هنرمندان ما باید برای رقابت در حوزه داخلی و بین‌المللی آمادگی‌های لازم را داشته باشند، روزگاری ایران مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی بوده و این جایگاه به دلیل بی‌تدبیری از دست رفته است، با کمک استادان دانشگاه و هنرمندان تلاش می کنیم جایگاه شایسته گذشته را بازیابیم.

نامور مطلق ضمن توضیح در خصوص کارگروه‌های معاونت صنایع دستی تصریح کرد: این کارگروه ها در حوزه تخصصی و حوزه پژوهشی نگاه بنیادین به مسائل و مصائب صنایع دستی خواهند داشت، به طور مثال کارگروه زیبایی شناسی صنایع دستی تشکیل خواهد شد چراکه بخشی از صنایع دستی ما نتوانسته اند همراه با زمان خود رشد کرده و از طراحی استفاده کنند، کارگروهای پژوهشی قرار است کمک کنند تا این مشکلات رفع شود.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …