عشق فانتزی معلم و دختر کفاش محله در “شیش و هشت”/ این نقش ها حالم را خوب می کند

الهام کردا بازیگر سینما و تئاتر که این روزها به عنوان بازیگر در نمایش طنز “شیش و هشت” روی صحنه می‌رود درباره تجربه حضور در یک نمایش فانتزی گفت: من پیش از این با نیما دهقان در نمایش “آنفلانزای خوکی” تجربه اجرای یک نمایش با سبک و سیاق فانتزی را داشته‌ام اما تصورم این است که نمایش “شیش و هشت” بسیار پخته‌تر و یکدست‌تر از اثر قبلی، دنیای فانتزی آدم‌های قصه را به نمایش می‌گذارد.

 
وی ادامه داد: در این نمایش مسائلی که نیما دهقان به عنوان کارگردان در ذهن داشت با چارچوبی مشخص‌تر به نمایش درمی‌آیند. البته متن نمایشنامه که نوشته کورش نریمانی است هم قابلیت کار شدن به این شکل را داشت. در عین حال که می توان نمایشنامه “شیش و هشت” را به شکل فانتزی اجرا کرد قابلیت اجرا به شیوه های دیگر هم در اثر وجود دارد. شاید اگر خود نریمانی این متن را کارگردانی می‌کرد با نمایشی متفاوت و با سبک و سیاق کارهای قبلی نریمانی روبرو می شدیم و دیگر شاهد نمایشی فانتزی که آدم‌هایش از دل یک تخته سیاه بیرون می آیند نبودیم.

 
بازیگر “ترن” یادآور شد: دهقان در شیوه اجرایی، روایتی فانتزی از داستان عشق یک معلم به دختر کفاش محله را ارائه داده است و خوشبختانه بیشتر مخاطبان نمایش از سادگی که در نمایش وجود دارد و کاراکترها و تصویرهای ویژه ای که شکل گرفته ابراز رضایت کرده اند. کارگردان نمایش می‌دانست که چه می خواهد بنابراین من به عنوان بازیگر هیچگاه گیج نشدم. فکر می کنم تعاملی که نویسنده و کارگردان با هم داشتند باعث شده مخاطبان این اثر را جذاب قلمداد کنند.

 
کردا درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: در حال حاضر علاوه بر بازی در نمایش “شیش و هشت” مشغول تمرین نمایش “سه جلسه تراپی و یک مهمانی” به کارگردانی افسانه ماهیان هستم که برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده می شود. متن این نمایشنامه را نغمه ثمینی نوشته است. این سومین نمایشنامه از ثمینی است که در آن بازی می کنم اما معتقدم این نمایشنامه یکی از قوی‌ترین متن های ثمینی است.

 

 
بازیگر فیلم “برف روی کاج ها” متذکر شد: نمایشنامه “سه جلسه تراپی و یک مهمانی” متن روانشناسی بسیار عمیقی دارد و مشخص است که وقت و اندیشه زیادی برای نگارشش گذاشته شده است. امیدوارم اجرای موفقی در جشنواره داشته باشیم.

 
وی درباره فعالیت‌های سینمایی‌اش نیز بیان کرد: همچنین با دو فیلم “ملبورن” به کارگردانی نیما جاویدی و “بلوک 9 خروجی 2” به کارگردانی علیرضا امینی در جشنواره فیلم فجر حضور می‌یابم. فیلمنامه “ملبورن” بسیار جذاب و ویژه است و با دانش زیادی هم ساخته شده در عین اینکه گروه حرفه‌ای در تولید کار نقش داشتند. بازیگران اصلی این فیلم پیمان معادی و نگار جواهریان هستند و بقیه بازیگران در چند سکانس بیشتر حضور ندارند. نقشم در فیلم علیرضا امینی را هم به دلیل اینکه چند وجهی و پیچیده بود بسیار دوست دارم.

 
کردا درباره حضور کمرنگش در تئاتر و سینما نسبت به سال گذشته گفت: بعد از 13 سال کار در تئاتر ترجیحم این است که بیشتر در کارهایی بازی کنم که حضور در آنها حالم را خوب کند. من پارسال در 6 نمایش حضور داشتم ولی هیچکدام از آنها آثاری نبودند که از بازی در آنها پشیمان باشم. در واقع اجرای همه این کارها در یک سال اتفاقی بود اما من از همه آنها راضی بودم. اما امسال با وجود اینکه متن های زیادی برای بازی به من پیشنهاد شد که همه شان هم از طرف چهره های شناخته شده بود ولی احساسم این بود که حضور در آن کارها حالم را خوب نمی‌کند.

 
بازیگر “خنکای ختم خاطره” در پایان با اشاره به مشقت‌هایی که کار در تئاتر دارد، گفت: تئاتر کارکردن کار آسانی نیست و من به عنوان بازیگر بعد از ایفای هر نقش مدتها با آن کاراکتر زندگی می کنم و درگیر نقش هستم. برای حضور در تئاتر یا حوزه تصویر ترجیح می دهم سر کارهایی بروم که کمتر روح و جسمم را تحت فشار قرار دهند.

 
نمایش “شیش و هشت” داستان عاشق شدن معلمی است که جیرجیر کفش‌هایش مشکلاتی را برای مطرح کردن علاقه‌اش به وجود می آورد. این اثر با حضور فرزین صابونی، الهام کردا، سیامک صفری، جواد پولادی و هدایت هاشمی هر شب ساعت 18:30 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …