نمایشگاهی که به عشق امیرمومنان “باغ ارغوانی” نام گرفت


حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش و مدیر اسبق موزه هنرهای معاصر تهران در مورد نمایشگاه “باغ ارغوانی” که با مجموعه‌ای از آثار وی در گالری ساربان برپا می‌شود به خبرنگار مهر گفت: تعدادی از آثارم که طی 2 سال گذشته کشیده‌ام در نمایشگاهی به نام “باغ ارغوانی” در گالری ساربان به نمایش درخواهم آورد.


وی افزود: هرچند من در 2 سال گذشته در داخل کشور نمایشگاهی نگذاشته‌ام ولی در کشورهای آلمان، کویت و چین نمایشگاه انفرادی برپا کرده‌ام.


مدیر اسبق مرکز امور تجسمی وزارت ارشاد در مورد دلیل نامگذاری این نمایشگاه توضیح داد: چون ارغوان رنگ پاییز است و نیز با توجه به موضوعیت این نمایشگاه که مرتبط با عید غدیر است نام نمایشگاه را “باغ ارغوانی” گذاشتم. از نظر من باغبان ارغوانی ما امیرالمومنین است و به همین دلیل تصمیم گرفتم برای این نمایشگاه از نقاشی‌هایم عنوانی با این ترکیب انتخاب کنم.


وی در پاسخ به این که آیا این آثارتان ادامه 2 نمایشگاه انفرادی آخرتان است؟ گفت: بله. این آثار نیز تغزلی است که به لحاظ تکنیک، بافت‌ها، ساخت‌ها و یافته‌های دو سال گذشته است که آنها را جمع کرده‌ام و چکیده آنها “باغ ارغوانی” شده است.


صادقی ادامه داد: دو نمایشگاه آخرم با نام‌های “قطعه‌ای از بهشت” و “گلشن خیال” با استقبال  خوبی مواجه شد که باعث شد به “باغ ارغوانی” برسم. در این نمایشگاه نزدیک به 30 اثر روی دیوار خواهم برد.


دبیر سومین جشنواره هنر مقاومت در مورد فروش آثار در این نمایشگاه بیان کرد: من همان زمان هم که مدیر مرکز امور تجسمی ارشاد بودم بر اقتصاد سالم هنر تاکید داشتم و معتقدم که هر هنرمند که با عشق کار کند و با یک حس عاشقانه تابلو خلق کند در فروش هم موفق خواهد بود.


وی افزود: من از پنجره مالی به نمایشگاه نگاه نمی‌کنم. دغدغه‌هایم به تصویر کشیدن هنر اجتماعی و هنر آرمانی در قالب هنر تغزلی است.


صادقی در پایان سخنان خود گفت: در یک بخش نمایشگاه “باغ ارغوانی” بخشی از آثارم به نام “خانه پدری” را به نمایش درخواهم آورد که فضای این بخش به گذشته‌ها باز می‌گردد و در بخش دوم فضای مینویی را در قاب نقاشی به تصویر کشیده‌ام.


نمایشگاه “باغ ارغوانی” جمعه 3 آبان ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 20 آبان ماه همه روزه به‌جز سه‌شنبه ها از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان دایر است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …