هفته فرهنگی ژاپن در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، در مراسم افتتاح این نمایشگاه که عصر دیروز سه‌شنبه 30 مهرماه برگزار شد، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، کوجی هاندا سفیر ژاپن در ایران و شوکوبو هنرمند تصویرگر ژاپنی حضور داشتند. در این نمایشگاه 17 تابلو از آثار تصویرگری شوکوبو در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمده است.

 
در حاشیه این مراسم مجید سرسنگی ضمن ابراز خوشنودی از برگزاری هفته فرهنگی ژاپن در خانه هنرمندان ایران، گفت: طی دو سال و نیم گذشته خانه هنرمندان ایران میزبان هفته های فرهنگی کشورهایی چون ترکیه، ونزوئلا، هند، سوئیس، اتریش کره و ژاپن بوده و از این طریق مردم ایران با فرهنگ و هنر این کشورها آشنا شده اند.

 
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به اینکه این هفته های فرهنگی زمینه ای برای ارتقای روابط فرهنگی میان ایران و سایر کشورها ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه زمینه برپایی هفته های فرهنگی ایران در این کشورها نیز فراهم شود.

 
سفیر ژاپن در ایران نیز هدف از برگزاری هفته فرهنگی این کشور را تقویت ارتباطات فرهنگی با ایران و آشنایی مردم با ویژگی های هنری و فرهنگی ژاپن دانست و گفت: پایه و اساس ارتباط دو کشور ایران و ژاپن برنامه های فرهنگی است و این هفته فرهنگی به منظور تداوم فعالیت ها برگزار می شود.

 
کوجی هاندا زمان برگزاری این رویداد فرهنگی را از 30 مهر تا 3 آبان در خانه هنرمندان ایران عنوان کرد و افزود: این روزهای فرهنگی شامل بخش های مختلفی چون موسیقی، نمایشگاه تصویرگری، کارگاه تصویرگری با برش کاغذ (اورگامی) و سخنرانی است.

 
سفیر ژاپن در ایران افزود: آقای شو کوبو و خانم اوگاوا دو هنرمندی هستند که برای حضور در این رویداد فرهنگی به ایران دعوت شده اند که کوبو قرار است شیوه تصویرسازی با برش کاغذ (اورگامی) را در خانه هنرمندان ایران به علاقه مندان آموزش دهد. اوگاوا نوازنده مشهور پیانو نیز چندین اجرای کنسرت دارد.

 
به گفته کوجی هاندا، همچنین کارگاه تصویرگری با برش کاغذ 30 مهر از ساعت 10 تا 13 و اول آبان از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 19 در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

 
وی افزود: در ادامه روزهای فرهنگی ژاپن در ایران ویژه برنامه ای جهت معرفی فرهنگ ژاپنی به مردم ایران در دو بخش کودکان و بزرگسالان جمعه 3 آبان در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. اوریگامی، خوشنویسی ژاپنی، کاریکاتور از چهره کودکان و عکاسی از چهره کودکان برنامه های بخش کودکان است و برای بخش بزرگسالان نیز گل آرایی، آشپزی، شمشیربازی و اجرای موسیقی در نظر گرفته شده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …