مردم با تماشای فیلم “بشارت” به آزادی نوجوان زندانی کمک کردند

به گزارش ایرانگرد نیوز، مراسم اکران خیریه فیلم‌های روز سینما از جمله فعالیت‌های انسان‌دوستانه است که به همت سینماگران و صاحبان فیلم‌های روی پرده و به ویژه در جهت آزادی زندانیان محکوم به اعدام انجام می‌گیرد که در همین راستا شب گذشته سه‌شنبه 30 مهرماه فیلم “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” در سینما عصر جدید با فروش بلیت خیریه روی پرده رفت.

 
این برنامه برای آزادی نوجوانانی از کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان که به اعدام محکوم شده‌اند و به همت مهناز افضلی کارگردان و بازیگر سینما و با همراهی محمدهادی کریمی کارگدان فیلم “بشارت” برگزار شد.

 
در چند ماه اخیر غیر از فیلم سینمایی “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” فیلم “دهلیز” به کارگردانی بهروز شعیبی از دیگر آثار روز سینمای ایران بود که به صورت همت عالی بلیتش به فروش رفت و منجر به آزادی چند زندانی زن محکوم به اعدام پس از دریافت رضایت خانواده مقتول شد.

 

 
محمد هادی کریمی کارگردان فیلم سینمایی “بشارت به شهروند هزاره سوم” درباره تاثیر برگزاری مراسم هایی از این دست در جهت فرهنگسازی بخشش و آزادی زندانیان نوجوان به خبرنگار مهر گفت: برگزاری مراسم های اینچنینی و فروش فیلم به شکل همت عالی به ایجاد فرهنگ تعاون و کمک به یکدیگر کمک می کند و با لطف پروردگار زندگی به برخی افراد برمی‌گردد.

 
این کارگردان سینما درباره مراسم اکران خیریه این فیلم گفت: نقطه آغاز برگزاری مراسم هایی از این دست از چند ماه پیش است و پیش از “بشارت به شهروند هزاره سوم” فیلم های دیگری به شکل همت عالی در چندسانس مختلف روی پرده رفته بودند و زمانی که مهناز افضلی کارگردان و بازیگر سینما به من پیشنهاد اکران این فیلم به صورت فروش همت عالی را داد خوشحال شدم و تشکر کردم که این فیلم را برای برگزاری چنین برنامه ای انتخاب کرده است.

 
کارگردان فیلم سینمایی “امشب شب مهتابه” گفت: من عامدانه اکران خیریه فیلم “بشارت به شهروند هزاره سوم” را به هفته دوم اکران عمومی انداختم تا بار تبلیغاتی این فیلم کم شود و حال که از فروش فیلم فاصله گرفتم اکران خیریه این فیلم سینمایی با عنوان “شب بشارت” در سینما عصر جدید برگزار شد.

 
کریمی با اشاره به این مطلب شامگاه گذشته مبلغ 20 میلیون تومان برای آزادی یک زندانی نوجوان جمع شده است، گفت: مبلغ بیست میلیون تومان تا دیشب جمع شد و در آخرین صحبتی که با مهناز افضلی داشتم گفت که به احتمال زیاد این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 
فیلمنامه نویس و بازیگر فیلم سینمایی “طبقه وسط” که این روزها مشغول فیلمبرداری است در پاسخ به این که مبالغ جمع شده معمولا به چه تعداد از زندانیان نوجوان اختصاص می یابد؟ گفت: مبالغی که جمع می شود معمولا برای آن دسته از زندانیانی است که حکم اعدام برای آنها صادر شده اما با پرداخت دیه می توانند آزاد شوند.

 
وی در ادامه متذکر شد: البته حرف اصلی من این است که جدا از کمک به آزادی باید برنامه برای پس از زندان برای آنها ترتیب داد چراکه اصولا حمایت از فرد زندانی که تازه بیرون آمده بسیار مهم است. این فرد زندانی قرار است پس از رهایی زندگی خود را دوباره بسازد.

 
این فیلمنامه‌نویس از حضور مردم در این مراسم قدردانی کرد و گفت: سنت بسیاری خوبی است که مردم در مراسم هایی از این دست شرکت می کنند و با حمایت خود به شکل همت عالی در جهت فرهنگسازی کمک به انسان گرفتار همراهی می کنند.

 
کریمی چهره های سینمایی حاضر در این مراسم را اینگونه معرفی کرد: شقایق فراهانی، آنا نعمتی، حسن پورشیرازی، هنگامه قاضیانی، ایمان صفایی، سعید ابراهیمی‌فر از جمله هنرمندان حاضر در میان مردم بودند.

 
وی در پایان بیان کرد: ضمن اینکه قرار است در سینما آزادی و یا سینما ملت در دو و یا سه سانس برنامه هایی از این دست برگزار شود چراکه معتقدم اگر چندین سانس هم بلیت فروشی نداشته باشیم در مقابل ارزش معنوی این کار به معنای واقعی هیچ است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …