دستگيري 14 شکارچي حرفه اي در لرستان


محمد حسين بازگيردر گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: شکارچيان حرفه اي در قالب ? اکيپ جداگانه منطقه شکارممنوع هشتاد پهلو را به ? ناحيه تقسيم و هر اکيپ در بخشي از منطقه جهت انجام شکار مستقر شده بودند.به گفته وي، هر ? اکيپ بوسيله بي سيم با يکديگر در ارتباط بودند تا در صورت حضور محيط بانان و درگيري اکيپ هاي ديگر را آگاه سازند و بتوانند از منطقه متواري شوند.

بازگير اظهار داشت: تعداد زياد متخلفين، تجهيزات، امکانات و ارتباط بي سيم شکارچيان با يکديگر انجام عمليات را بسيار پيچيده ساخته بود و در صورت کوچکترين اشتباهي ممکن بود منطقه به يک درگيري مسلحلنه تمام عيار بدل شده و تبعات جبران ناپذيري به همراه داشته باشد.
مديرکل محيط زيست لرستان با بيان اينکه با شروع عمليات، شکارچيان غيرمجاز با ايجاد درگيري و شليک چندين تير هوايي سعي در فرار از منطقه را داشتند تصريح کرد: نهايتا نيروهاي يگان محيط زيست موفق شدند هر ? اکيپ و هر ?? متخلف را بصورت همزمان دستگير و بطور کامل خلع سلاح کنند. وي افزود: از شکارچيان غيرمجاز ? قبضه اسلحه شکاري، يک قبضه اسلحه جنگي کلاشينکف، ??? عدد فشنگ گلوله زني و ساچمه زني، ? دستگاه بي سيم، يک عدد تبر، ? عدد چاقو و ساير ادوات شکار کشف و ضبط شد.

بازگير با بيان اينکه متخلفان پيش از شکار دستگير شدند يادآور شد: در صورت موفقيت متخلفين در انجام شکار غيرمجاز، کشتار وسيعي از حيات وحش منطقه انجام مي شد که خوشبختانه با حضور به موقع محيط بانان از اين اقدام جلوگيري به عمل آمد.
مديرکل محيط زيست لرستان گفت: متخلفين پس از دستگيري جهت سير مراحل قانوني تحويل دادگستري خرم آباد شدند و هر ?? متهم با حکم قاضي در بازداشت به سر مي برند.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …