جشن شاپرکهای امید برگزار شد/ پیام جمشید مشایخی به کودکان کار و خیابان

به گزارش ایرانگرد نیوز، این جشن یکی از بخش های جنبی جشنواره فیلم شاپرکهای شهر است که به دبیری شهرام گیل آبادی برگزار می شود. این مراسم شب گذشته در مجتمع دنیای نور با حضور هنرمندانی همچون بهاره رهنما، شقایق دهقان، مجید مشیری، مهران احمدی، رضا فیاضی، ابوالفضل جلیلی، پژمان جمشیدی، شاهین آرین، کیهان ملکی، نگار استخر، مژده لواسانی، فریدون محرابی، رضا بنفشه خواه و جمعی از کودکان بی سرپرست که زیر نظر انجمن حمیات از کودکان کار و خیابان است، برپا شد.
در این مراسم جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران به کودکان کار و خیابان پیام داد. در متن پیام وی آمده است:”دوست داشتم امروز مهمان شما باشم، بیایم و تک و تک شما را در آغوش بگیرم، دست های من روی سر شما و لبخند شما روی دل من بنشیند … دلم می خواست یک امروز را مهمان شما باشم اما بیماری امانم نداد، عزیزانم! برایم دعا کنید، برای برای پدر بزرگ پیرتان که بزرگترین آرزویش دیدن روزی است که شما به آرزوهای خود رسیده اید، دعا کنید…دعا می کنم روزی بیاید که هیچ غمی گوشه دلتان سنگینی نکند، دعا کنید پدربزرگتان خوب شود. دوستتان دارم، پدربزرگ شما جمشید مشایخی”.

همچنین در بخش هایی از این مراسم هنرمندان با صحبتهایی کوتاه حمایت خود را از این کودکان اعلام کردند. کودکان به درخواست برگزار کنندگان این جشن هر کدام نقاشی کشیده بودند که ابوالفضل جلیل سخنگو و سفیر مهربانی جشنواره شاپرکهای شهر آنها را خریداری کرد و دوباره به کودکان هدیه داد.
در بخش های دیگر هم سامان گوران آیتم طنزی را اجر کرد و نگار استخر و عروسک سنجد هم میزبان این کودکان بودند. هر کدام از هنرمندان در تابلوی بزرگی یک نقاشی به عنوان یادگاری کشیدند و این تابلو توسط یک خیر با قیمت دو میلیون و 500 هزار تومان به نفع این کودکان خریداری شد.
همچنین عمو فیتیله ها هم در یادداشتی به کودکان کار و خیابان پیام دادند. در این پیام آمده است: “دستهايتان را در دستهاي ما بگذاريد ما با شما همراه خواهيم بود با شما همراه براي رسيدن به حقتان با شما همصدا خواهيم شد شما آسماني هستيد و آسماني بمانيد چون با وجود شماست كه زمين رنگ آسمان مي گيرد.معصوميت چشمهاي شماست كه ما را به ياد خدا مي اندازد دلتان گرم باشد ما كمك خواهيم كرد تا شما به آينده اي روشن بنگريد.”

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …