انعقاد قرارداد اجاره ۶۰۰ هزار تخت برای عمره گزاران

ایرانگرد نیوز ـ حسین اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان حج و زیارت در امور حج و عمره، از انعقاد قراردادهای مقدماتی جهت اجاره اقامتگاه‌های محل اسکان زائران کشورمان برای عمره ۹۳-۱۳۹۲ و حج ۹۳ خبر داد و گفت: تا کنون قرارداد مقدماتی برای اسکان بالغ بر نیمی از زائران ایرانی حج ۹۳ در مدینه منوره منعقد شد.اسماعیلی با بیان این خبر افزود: تا کنون قرارداد مقدماتی برای اجاره حدود ۶۰۰ هزار تخت زائر برای اسکان زائران ایرانی در عمره ۳۹-۱۳۹۲ در مدینه منوره منعقد شده است.

وی افزود: در قراردادهای مسکن زائران ایرانی برای عمره و حج آینده، سعی شده تا در مجموع تغییر قیمتی نسبت به عمره ۹۲-۱۳۹۱ و حج ۹۲ نداشته باشیم.

مشاور رییس سازمان حج و زیارت در امور حج و عمره همچنین درباره سیاست جدید سازمان حج و زیارت در زمینه اجاره مسکن‌های زائران ایرانی در مکه مکرمه گفت: از هم اکنون برای اجاره اقامتگاه‌های زائران ایرانی در مکه برای عمره و حج آتی وارد مذاکره با مالکان آنها شده‌ایم و تصمیم داریم ساختمان‌هایی که در منطقه مرکزی و نزدیک به مسجدالحرام قرار دارند را اجاره کنیم.

اسماعیلی به عزم مسئولان سازمان حج و زیارت در زمینه ارتقای محل استقرار و اسکان زائران ایرانی در مکه و مدینه اشاره کرد و یادآور شد که اقامتگاه‌های بی‌کیفیت از رده خارج می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا کارگروهی به دستور رییس سازمان حج و زیارت تشکیل شده تا اقامتگاه‌هایی که بر اساس گزارش بازرسان سازمان و حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و همچنین بر اساس نظرات اعلام شده از سوی مدیران مجموعه، دیگر برای اسکان زائران مناسب نیستند، در دستور اجاره برای عمره و حج آتی قرار نگیرند.

مشاور رییس سازمان حج و زیارت در امور حج و عمره ابراز امیدواری کرد که هر ساله با بهره‌گیری از تجربیات و نظرات کارشناسی شاهد ارتقای خدمت‌رسانی به زائران قدرشناس کشورمان در همه حوزه‌ها از جمله اسکان باشیم.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …