محمدرضا شجریان در مراسم تشییع جلیل شهناز

IMAGE635073355875595462

پیکر استاد جلیل شهناز، امروز با بدرقه جمعیت زیادی که به تالار وحدت آمده بودند تشییع شد. در این مراسم،‌محمدرضا شجریان، حسین علیزاده و فرهاد فخردالدینی سخنرانی کردند.

به گزارش ایرانگرد نیوز : جمعیت حاضر در روبروی تالار وحدت آنقدر زیاد بود که باعث شد برنامه تا تاخیر آغاز شود.
سپس حسین علیزاده به عنوان اولین سخنران گفت: «ما اینجا جمع شده‌ایم که جاودانگی شهناز را یادآور شویم. شهناز کسی نیست که از بین ما برود.»
وی در ادامه افزود: «شهناز از با ارزش‌ترینهنرمندان میان ما بود و الهام‌بخش زندگی محسوب می‌شد انتظار داریم این اساتید که از بین ما می‌روند، تلنگری باشد برای مسئولین که درکبهتری از این اساتید داشته باشند.»
علیزاده یادآور شد: «شهناز چهره‌ای است که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت و بهمسئولین می‌گویم که ای کاش عکس‌العمل بهتری نسبت به این موضوع داشتیم. مسئولان بایدبرای شهناز بیشتر از این‌ها واکنش نشان می‌دادند. بی‌توجهی به هنرمندان موسیقی ازعدم درک نشات می‌گیرد. ما با هنر شهناز زنده‌ایم و او بین ما خواهد بود.
فرهاد فخرالدینی، رهبر پیشین ارکستر موسیقی ملی نیز در این مراسم گفت: «بدون شک استاد جلیل شهناز یکیاز چهره‌های درخشان موسیقی ماست. او گنجینه‌ای گران‌بها از موسیقی ردیف ایران را دردل داشت.»
Shahnaz 1
وی افزود:‌ «اکنون جلیل شهناز اینگونه شما را دور یکدیگر جمع کرده است. او گنجینه‌ عظیمی است که با پاسداری این موسیقی راحفظ کرده است. مضراب او بر روی هر نت از ردیف موسیقی نشان از عشق دارد. بی‌دلیلنیست که ساز شهناز بر دل شما می‌نشیند چون راه عاشقی را پیموده است.»
این هنرمند همچنین اظهار کرد: «ای کاش قدر این هنرمندان را بیش از اینمی‌دانستند. مردم ما هنوز ساز شهناز را به خاطر دارند و با آن آشنا هستند. اما چهرهاو را کمتر دیده‌اند، چون مسئولان در نشان دادن چهره هنرمندان مضایقه می‌کنند.»
Shahnaz 2
محمدرضا شجریان با تسلیت این رویداد تاسف برانگیز اضافه کرد: «از شما درخواستمی‌کنم که تا پایان مراسم خاکسپاری در کنار استاد جلیل شهناز باشید تا همه ببینندکه مردم به هنرمندان کشورشان پایبند هستند. البته خودم از حضور تا پایان مراسمصرف‌نظر می‌کنم، چرا که احساس می‌کنم نظم مراسم به هم می‌خورد.»
سپس محمد موسوی – نوازنده پیشکسوت نی – در کنار شجریان قرار گرفت و استاد آوازایران نیز قطعه‌ای را با مطلع «یاران موافق همه از دست شدند» خواند.
ش دیگری از مراسم تشییع پیکر جلیل شهناز به سخنرانی علی‌اصغر شاه‌زیدی اختصاصداشت. این هنرمند پیشکسوت اصفهانی در سخنانی گفت: متاسفانه خیلی‌ها در این چند سالگذشته نسبت به شهناز کم لطفی کردند.

او ادامه داد: «سال‌ها پیش خیلی‌ها افتخار می‌کردند که در کنار شهناز باشند‌، بااو عکس بگیرند و … اما در چند سال اخیر بسیاری از آن آقایان که به کنار شهنازبودن افتخار می‌کردند،‌ هیچ یادی از او نکردند.»
شاه‌زیدی تاکید کرد: «وقتی که او خداوندگار تار بود، در کنارش بودند و در کنارشعکس گرفتند؛ اما وقتی بیمار شد از او دست‌گیری نکردند.»
Shahnaz 3
همچنین کیومرث شهناز – فرزند این هنرمند مرحوم – نیز از مردم برای حضور در مراسمتشکر کرد و گفت: ممنون از شما که به اینجا آمدید و دل ما و دل اهل هنر را شادکردید. اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که قدر هنرمندان را قبل از مر‌گ‌شان بدانیم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …