غلامحسین امیرخانی و احمد فلسفی سخنرانان آئین رونمایی کتاب « طلوع مهر»

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه فرهنگ و هنر ـ آئین رونمایی این کتاب با همکاری انتشارات آبان (ناشر مجموعه طلوع مهر) و موسسه فرهنگی نورونگار (نگارخانه آیرین) در تالار ایران با حضور استادان و پیشکسوتان ادب و هنر ایران و با سخنرانی استادان غلامحسین امیرخانی و احمد فلسفی برگزار می‌شود. همزمان با این مراسم نگارخانه صبا و لرزاده موسسه صبا به مدت دو هفته میزبان نمایشگاهی از آثار استادانی است که «طلوع مهر» را جلوه‌گاهی از ذوق و خلاقیت خود در عرصه خوشنویسی کرده‌اند.

گفتنی است این کتاب دربرگیرنده آثاری است که چهار سال پیش در موسسه صبا به نمایش درآمده بود و نیز شامل آثار جدیدتر و ارائه نشده از این اساتید خواهد بود. «طلوع مهر» نام‌های نفیسی از تبار خوشنویسان صاحب نام و شناخته شده ایران را در خود بازمی‌تابد. غلامحسین امیرخانی، یداله کابلی، محمد سلحشور، زنده یاد واشقانی فراهانی، قلیزاده شیرازی، احمد فلسفی، محمد حیدری، جواد بختیاری و … از این جمله‌اند.

آثار چاپ شده در این مجموعه شامل ۴ خط: نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نیز نمونه‌هایی از نقاشیخط، به روایت ۵۵ استاد صاحب سبک و شناخته شده این هنر اصیل و کهن است که در فرم‌بندی‌ها و فضاهای متنوع، کرسی‌بندی‌ها و قالب‌های متفاوت و پرشماری ارائه شده‌اند. به لحاظ موضوعی و محتوایی نیز گستره وسیعی از مضامین از آیات، احادیث، حکمت‌ها، اشعار و سخنان بزرگان ایرانی از فردوسی و مولانا و حافظ تا شاعران معاصر کشورمان در این گنجینه به چشم می‌خورد.

مراسم رونمایی از کتاب «طلوع مهر» چهارشنبه ۸ آبان ، ساعت ۱۵:۳۰ در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر ، تالار ایران برگزار خواهد شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …