بخش خصوصی پله فرار سازمان حج و زیارت شد

بخش خصوصی

در اواخر سال 91 بود که به دستور رییس سازمان حج و زیارت بخشی از کارهای اعزام زائران که طی سالهای متمادی در انحصار سازمان حج و زیارت بود به بخش خصوصی واگذار شد. البته این واگذاری نیز به صورت نمونه به چند شهر کشور و چند آژانسدار محدود انجام شد.

“صمد شفیعی” رییس هیات مدیره تورهای زیارتی در این خصوص ‌گفت: «بخشی از اعزام زائران عتبات عالیات به بخش خصوصی واگذار شد تا با نظارت سازمان این کار عملیاتی شود. این امر از اسفند ماه سال گذشته به صورت آزمایشی آغاز شد. این تصمیم‌ رییس سازمان حج و زیارت از یک سو و گرمای هوا در ماه‌های جاری از دیگر سو سبب شده‌است تا قیمت عتبات عالیات تا 20 درصد کاهش داشته باشد.»

به گفته او، چند آژانس به صورت آزمایشی در استان‌های تهران، اصفهان، یزد و خراسان رضوی انتخاب شدند تا در کنار “شمسا” زائران را به عتبات عالیات اعزام کنند. البته این کار نیز همچون واگذاری اختیاران سازمان میراث و گردشگری به بخش خصوصی در آخرین روزهای فعالیت دولت دهم افتاد. در واقع می‌توان گفت ضرب المثل «روغن ریخته را نظر امامزاده کردن» در اینجا مصداق پیدا می‌کند.

این فعال تورهای زیارتی تاکید کرد: «از آنجایی که در عراق امنیت وجود ندارد و این روزها نیز هوا بسیار گرم شده تعداد کمتری از زائران برای عتبات ثبت نام می‌کنند اینگونه است که هتل‌هایی که توسط “شمسا” رزرو شده‌اند خالی می‌مانند و به تبع آن، ضرر متوجه این شرکت می‌شود اینگونه است که با وارد کردن بخش خصوصی به حوزه اعزام زائران در صدد جبران خسارات وارده هستند.»

رییس هیات مدیره تورهای زیارتی همچنین به نکاتی که در خصوص تبلیغاتی که ضد بخش خصوصی عنوان می‌شود اشاره کرد و گفت: «از یک سو به بخش خصوصی اختیاراتی ارائه می‌دهند و از دیگر سو زائران را از سفر با بخش خصوصی فعال در حوزه تورهای زیارتی منع می‌کنند و می‌گویند سفر با کاروان‌های آزاد خطر دارد و امنیت زائران فراهم نیست. غافل از آنکه در سفر با کاروان‌های حج و زیارت هم امنیت فراهم نیست و شاهد انفجارهای مکرر در عراق هستیم.»

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …