آغاز اکران “گهواره‌ای برای مادر” از 19 تیرماه


محمد احمدی از آماده شدن نسخه نهایی این فیلم برای اکران خبر داد و در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده اکران این فیلم از چهارشنبه این هفته مصادف با 19 تیر ماه در گروه سینمایی استقلال آغاز خواهد شد. البته فکر می کنم سینمای سرگروه یک هفته دیگر به سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم اضافه شود.


وی افزود: وجود طرح ویژه اکران ماه رمضان باعث شد که ما تصمیم بگیریم این زمان را برای نمایش فیلم انتخاب کنیم. البته موضوع “گهواره ای برای مادر” نیز با فضای معنوی ماه رمضان هماهنگی دارد و می تواند در جذب مخاطب کمک کند و امیدوارم اکران موفقی داشته باشیم.


چکامه چمن‌ماه، الهام حمیدی و امیر آقایی از بازیگران اصلی این فیلم هستند که در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش در آمد. داستان “گهواره‌ای برای مادر” شرح قصه‌ای است که به زندگی یک بانوی طلبه می‌پردازد. نرگس دختر جواني است که ادبيات روسي را در دانشگاه مسکو به اتمام رسانده است و اينک در کسوت بانويي طلبه، درس مي‌خواند و قرار است براي تدريس به دانشجوياني که تازه مسلمان شده‌اند به روسيه بازگردد.


بخشی از فیلمبرداری این فیلم که توسط پناه‌بر خدا رضایی کارگردانی شده، در یزد انجام شده است. از حضورهای بین‌المللی این فیلم می‌توان به سي و پنجمين جشنواره فيلم مسکو که ار تاريخ 30 خرداد تا 8 تير در کشور روسيه برگزار شد، اشاره کرد. این جشنواره جايزه نتپک (شبکه ارتقاي سينماي آسيا) خود را به فيلم “گهواره اي براي مادر” به کارگرداني پناه بر خدا رضايي و تهيه کنندگي محمد احمدي و پناه برخدا رضايي اعطا کرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …