فصل جدید سینمای چین با فیلم کیانو ریوز رقم خورد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، این فیلم نقطه عطفی برای کیانور ریوز ستاره کانادایی محسوب می‌شود تا بتواند موفقیتی بزرگ در چین به دست آورد. این فیلم که از 5 جولای (جمعه 14 تیر) در 1600 سینمای دیجیتال اکران شده با تکنولوژی آیمکس به نمایش درآمده و تصویر و صدایی کاملا استاندارد دارد.


این فیلم یکی از اولین فیلم‌های چینی‌زبان (در اصل به زبان‌های ماندرین، کانتونی و انگلیسی) است که توسط سینمای آمریکا در چین ساخته شده و گروه فیلم چینی و یونیورسال پیکچرز تهیه آن را برعهده داشته‌اند.


این فیلم اکشن-دارم در پکن و هنگ کنگ فیلمبرداری شده و سفر روحانی یک هنرمند رزمی جوان را روایت می‌کند که تطمیع می‌شود تا برای به دست آوردن پول، موقعیت و قدرت  از هنرش در بخشی سیاه استفاده کند.


این اکران وسیع به معنی ایجاد ارتباط فیلم با طبقه متوسط این کشور است و چینی های زیادی حاضرند پول بیشتری برای دیدن فیلمی با این کیفیت صدا و تصویر پرداخت کنند.


با این حال این فیلم اولین فیلمی نیست که با این کیفیت در چین ساخته می شود و تاکنون چند فیلم دیگر نیز با این سیستم ساخته شده اند و به همین دلیل آیمکس موفقیت عظیمی در چین کسب کرده و این کمپانی از ماه مارس تا کنون 110 پرده بزرگ در چین ساخته است. این آمار برای سال 2010 تنها 10 سالن را دربر می گرفت. آیمکس پس از آمریکا چین را به عنوان دومین بازار بزرگ خود انتخاب کرد.


چین نیز قصد دارد با این موقعیت سالن های سینمایش را تقویت و نوسازی کند. کره جنوبی در سال 2010 موفق شد تا 15 پرده آیمکس سفارش بدهد.


این اولین فیلمی است که کیانو ریوز کارگردانی کرده است. او در این فیلم 105 دقیقه ای با تایگر چن، کارن ماک و ایکو اووایس همبازی شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …