احسان خواجه‌امیری با دیدن کمانچه هوس آواز کرد/ ادای دین پسر به پدر


به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت احسان خواجه‌امیری به همراه گروهش شامگاه دوشنبه 17 تیر ساعت 18:30 در برج میلاد برگزار شد.


در این کنسرت که اجرای آن نیز با خود احسان خواجه امیری بود، در لابه‌لای آهنگ‌ها و ترانه‌هایی که می خواند از احساس خود نسبت به آنها، تشویق اعضای گروهش و همراهی مردم سخن می‌گفت.



حضور مردم از هر سن و سال و طبقه‌ای و با هر تیپ و ظاهری نشان از جایگاه این خواننده جوان در میان طرفدارانش داشت.


“احساس آرامش” اولین آهنگی بود که احسان خواجه امیری اجرای کنسرت شب قبل خود را با آن با شور و هیجان آغاز و جمعیت سالن را با خود همراه کرد.


یکی از آهنگ‌هایی که با استقبال پرشور همراه شد و با شروع آهنگ، سالن هم با احسان خواجه امیری شروع به خواندن کرد، آهنگ “میوه ممنوعه” با ترانه‌ای از افشین یداللهی بود.



خواجه امیری در میان اجرای آهنگ ها سالن را به همراهی با خود تشویق و ترغیب می‌کرد و با گفتن جملاتی مثل “شب قبل صدای همخوانی‌ها بیشتر بود” یا “گوش‌های من کیپ شده است” از جمعیت، انرژی و همراهی بیشتری برای هم صدا شدن می گرفت. با این حال پس از اتمام هر آهنگ از مهر و لطف مردم تشکر می کرد و جایگاه کنونی خود را در موسیقی به آنها نسبت می داد.


قسمتی از اجرای دیشب با نوازندگی ساکسیفون هومن نامداری و گیتار الکتریک امید حجت همراه بود که دو نوازی این سازهای مدرن شور و هیجانی به جوانان داخل در سالن بخشید.


بعد از آن خواجه امیری از هومن نامداری به عنوان رهبر ارکستر و تنظیم کننده آهنگ هایش یاد کرد.


آهنگ چهارم “نابرده رنج” نام داشت و اینگونه شروع شد: “برام هیچ حسی شبیه تو نیست / کنار تو درگیر آرامشم”



هنگامی که وی به این قسمت “منو از این عذاب رها نمی‌کنی / کنارمی به من نگاه نمی‌کنی” رسید، همخوانی‌ها با آهنگ افزایش پیدا کرد و احسان خواجه امیری با اشاره به نام روزبه بمانی به عنوان خالق اثر درباره این آهنگ گفت: چقدر من این آهنگ را دوست دارم.


این قطعه تیتراژ سریالی به همین نام به کارگردانی علیرضا بذر افشان بود که از شبکه سوم سیما پخش شد است. تیتراژ “نابرده رنج” را احسان خواجه امیری روی ترانه‌ای از روزبه بمانی خوانده است. این قطعه را علیرضا افکاری ساخته و هومن نامداری نیز تنظیم کرده است.


بعد از این خواجه امیری نوید یک آهنگ شاد را به جمعیت حاضر در سالن داد و اجرای خود را با ترانه “دارم میام پیشت” ادامه داد. اگرچه صدای احسان خواجه امیری در بعضی از این اجراها در میان هیاهوی همخوانی‌ها و صداهای پس‌زمینه محو بود اما شاید به خاطر اجرای شب قبل گاهی صدایش دچار فراز و فرود هم می شد.



وی در این کنسرت از حضار خواست امید حجت را تشویق کنند و بیان کرد: تمام گیتارهایی که در طول 10 تا 12 سال گذشته برای گروه ما نواخته شده توسط حجت انجام گرفته است.


خواجه امیری همچنین ادامه داد: این ارکستر بی‌شک بهترین ارکستر است چون جدای از اینکه همه نوازنده‌ها در آن بی نظیر هستند، همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه‌ای نیز بین ما حضور دارد که بهترین نوازنده ساز خودش در دوران های مختلف موسیقی است.



در بخشی از این کنسرت خواجه امیری اعضای گروه خود را با اجرای تک نوازی های آنها معرفی کرد. هومن غفاری (درامز)، کامیار ماندگاریان و علی ضرابی (ترومپت)، محمد کاظمی (کیبورد)، مهرداد هزارخوانی (گیتار باس)، سیامک کریم‌پور (ترومبون)، امید حجت (گیتار الکتریک)، احسان نی زن (ویولن) و همایون نصیری (پرکاشن) این خواننده پاپ را در اجرای کنسرتش همراهی کردند. همچنین هومن نامداری به عنوان رهبر ارکستر و تنظیم کننده آهنگ ها معرفی شد.


قسمت پایانی اجرای دیشب با تک‌نوازی کمانچه همراه بود. خواجه امیری بعد از تک‌نوازی یکی از اعضای گروهش که دقایقی سالن را با حال و هوای موسیقی سنتی همراه کرد، گفت: من معمولا در اجراهایم یکی از کارهای پدرم را می خوانم اما الان با شنیدن صدای کمانچه هوس کردم غزلی را به صورت آواز بخوانم.


آوازخوانی وی با این مطلع آغاز شد:


“آن سرو که گویند به بالای تو ماند / هرگز قدمی پیش تو رفتن نتواند


دنبال تو بودن گنه از جانب ما نیست / با غمزه بگو تا دل مردم نستاند”



پایان بخش این کنسرت مثل همیشه اجرای ترانه “من یه پرندم” بود که بیش از تمام ترانه ها با استقبال جمعیت همراه شد.


 


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …