دردسرهای لنز بازیگران از زبان شریفی‌نیا/ فیلم جراحی چشم انتظامی پخش شد


به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح امروز سه‌شنبه 18 تیر ماه با حضور سیدضیاء هاشمی، حبیب کاوش، سید جمال ساداتیان، علی سرتیپی، محمدرضا شریفی‌نیا و همچنین خسرو حیدری مدیرعامل مجتمع پزشکی نور  برگزار شد، تفاهمنامه‌ای به منظور ارایه خدمات چشم پزشکی به هنرمندان امضا شد.


سید ضیاء هاشمی رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما با بیان این مطلب که بیمه طلایی از دستاوردهای بزرگ خدماتی در جامعه سینمایی است، گفت: بیمه طلایی دستاورد بزرگی برای سینمای ایران در بحث تامین رفاه هنرمندان است و قرار است به امید خدا تداوم پیدا کرد.


وی در ادامه افزود: از همین رو هم از آقای احمدی نژاد در مدت باقی مانده دولت دهم و هم از حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم درخواست داریم در جهت تداوم بیمه طلایی و بیمه بیکاری هنرمندان نهایت کمک را انجام دهند.


هاشمی با اشاره به دلایل انتخاب این مجتمع پزشکی برای ارائه خدمات چشم پزشکی به هنرمندان گفت: یکی از دلایل انتخاب این مرکز فضای خوب و از همه مهم‌تر وجود احترام به هنرمند و در نظر گرفتن روابط انسانی و تکریم انسانیت است و این موضوعی است که اعضای هیات مدیره اتحادیه نیز بر آن تاکید کردند. یکی دیگر از دلایل انتخاب ما، تجهیزات مدرن و ارایه خدمات بسیار کارشناسی شده به هنرمندان است. ایران و همچنین هنرمندان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری به وجود چنین مرکزی احتیاج داشتند.


فقط کار صنفی می‌کنیم


رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینما درباره اهداف این اتحادیه برای ورود و تامین امکانات رفاهی هنرمندان سینما در حوزه چشم‌پزشکی عنوان کرد: ما قصد داریم فعالیت صنفی انجام دهیم و در واقع وظیفه اصلی اتحادیه در انجام همین امور تعریف شده است و قرار نیست وارد مسایل دیگری غیر از امور صنفی شویم. همچنین در حال رایزنی‌هایی هستیم تا همین امکانات را برای اهالی تئاتر فراهم کنیم.


به گفته وی، هدیه ماه رمضان سینماگران از امروز در قالب کارت هدیه ارائه می‌شود.


در ادامه این نشست خسرو حیدری مدیرعامل مجتمع پزشکی نور گفت: ارایه خدمات چشم پزشکی از سوی این مرکز تنها یک طرف ماجراست و آن چه اهمیت دارد تداوم بیمه طلایی است. در همین راستا در نظر داریم در حوزه بیماری های چشمی 15 هزار هنرمند به همراه خانواده هایشان را تحت حمایت قرار دهیم ضمن اینکه این مرکز علاوه بر بحث درمان در مقوله پیشگیری از بروز بیماری‌های چشمی فعالیت می کند و این آمادگی را داریم که به تمام مفادی که در تفاهمنامه آمده است، عمل کنیم.


صحنه‌ای از جراحی چشم عزت‌الله انتظامی


در ادامه این نشست کلیپی از جراحی چشم عزت‌الله انتظامی در این مرکز به نمایش در آمد. در این کلیپ عزت الله انتظامی به نقاط قوت این مرکز اشاره کرد.


پس از نمایش این کلیپ، محمدرضا شریفی نیا بازیگر سینما خطاب به حاضران در جلسه گفت: دیدن جراحی چشم بسیار تکان‌دهنده است.


دردسرهای لنز چشم بازیگران


بازیگر سینمای ایران در ادامه افزود: ما بازیگران به دلیل شغلمان باید در جایگاه آدم های مختلف قرار گیریم و برای اینکه در جایگاه های مختلف با کاراکترهای متفاوت تعریف شویم معمولاً با لنزهایی که در چشم های مان می گذارند تغییراتی در چهره و کاراکتری که در فیلمنامه آمده است، ایجاد می شود. به عنوان مثال در مسافر ری باید رنگ چشم من تغییر می کرد از همین رو بهترین لنز را برای بازی در نقش استفاده کردم اما در میانه کار متوجه شدم چشمم دچار آسیب شده است. در واقع لنز پاره شده بود و هیچ پزشک کارشناسی سر صحنه حضور نداشت.


شریفی‌نیا تاکید کرد: یکی از دلایل بروز این اتفاق این است که گذشتن انواع لنزها برای بازی در نقش‌های مختلف بدون مشورت متخصص چشم پزشک صورت می گیرد و چشم بازیگران به خاطر لنز و گرد و غبارهای که وجود دارد همواره در معرض خطر و آسیب‌دیدگی است.


بازیگر “اختاپوس” درباره تجربه‌اش در آن فیلم توضیح داد: زمانی که فیلم “اختاپوس” را کار می‌کردیم، امین زندگانی باید در نقشی ظاهر می‌شد که علاوه بر تغییر فیزیکی، رنگ چشم این بازیگر نیز باید تغییر می کرد اما این مسایل زیر نظر چشم پزشک انجام نشد.


وی در پایان گفت: خوشحالم از این که این اتفاق در سینمای ایران در حال رخ دادن است، اگر قرار باشد یک نشان برای سینمای ایران بکشم نماد آن چشم است.


محمدرضا شریفی‌نیا با خواند شعری از حسین پناهی “و رسالت من این خواهد بود که دو استکان چای داغ را از میان دویست جنگ خونین به سلامت بگذرانم تا در شبی بارانی آنها را با خدای خویش چشم در چشم هم نوش کنیم” این جلسه را خاتمه داد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …