“پرواز در ارتفاع صفر” به دنبال بودجه/ سریالی که از دل آن فیلم ساخته می‌شود


محمد نشاط تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که “پرواز در ارتفاع صفر” به کارگردانی سامان سالور برای حضور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده خواهد شد، گفت: “پرواز در ارتفاع صفر” در ابتدا قرار بود به عنوان یک تله‌فیلم توسط سیما فیلم ساخته و در شبکه یک به نمایش درآید اما به دلیل ظرفیت بالای این داستان دفاع مقدسی، تصمیم گرفته شد به صورت یک سریال 5 قسمتی ساخته شود.


وی با اشاره به اینکه طرح تبدیل این تله‌فیلم به یک سریال 5 قسمتی سال گذشته به سیما فیلم پیشنهاد شده بود، توضیح داد: با حضور سامان سالور به عنوان کارگردان و نویسنده تصمیم گرفته شد تا نه تنها این سریال از 5 قسمت به 7 قسمت افزایش پیدا کند بلکه از دل این سریال یک فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده شود.


وی بیان کرد: سامان سالور سرپرستی نویسندگان این مجموعه را برعهده دارد و سمیرا حسن‌پور و نریمان ماه‌چی نویسندگان “پرواز در ارتفاع صفر” هستند. با توجه به داستان این فیلمنامه در نظر داریم این سریال را سال آینده مصادف با هفته دفاع مقدس پخش کنیم.


نشاط درباره آغاز تولید این فیلم و سریال دفاع مقدسی گفت: تیم کاملا آماده است، اما ما نیازمند تامین بودجه از سوی سیما فیلم هستیم. سیما فیلم به دلیل مشکلات مالی پیشنهاد ساخت مشارکتی “پرواز در ارتفاع صفر” را داده است از این رو در تلاش هستیم حمایت ارتش و  بنیاد فارابی را جذب کنیم. به محض اینکه تامین بودجه این مجموعه قطعی شود، بازیگران و دیگر عوامل آن مشخص خواهد شد.


وی داستان “پرواز در ارتفاع صفر” را اینگونه تعریف کرد: قصه این فیلم مربوط به یک خلبان نیروی هوایی است که در ابتدای آغاز جنگ تحمیلی قصد ازدواج دارد، اما خانواده دختر به محض آن که متوجه می شوند مرد جوان قصد حضور در جنگ را دارد، به دلیل بیماری قلبی دخترشان از این ازدواج صرف نظر می کنند.


به گفته وی، این فیلم داستانی متفاوت دارد و می خواهد بگوید که در کنار جنگ تحمیلی زندگی نیز در جریان بوده و یک خلبان جوان علاوه بر عشق به وطن به خانواده خود نیز عشق می ورزیده و به آنها توجه می‌کرده است.


نشاط در پایان گفت: فرق عمده این داستان با داستان های دیگر جنگی این است که قهرمان داستان ما هنوز زنده است و امروز به عنوان یکی از سرداران بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …