لطفا فیلم کودک سفارش ندهید/ لزوم فیلمسازی برای کودکان توسط باتجربه‌ها


مرضیه برومند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه لازمه موفقیت هر جشنواره‌ای برخورداری از تولیدات خوب است، توضیح داد: مخاطب اصلی جشنواره فیلم کودک و نوجوان، کودکان هستند بنابراین سینماگران باید در انتخاب سوژه‌ها دقت کنند.


کارگردان “شهر موش‌ها” به شرایط آرمانی برگزاری جشنواره کودک اشاره کرد و افزود: به نظرم ساخت فیلم کودک باید به دغدغه فیلمسازان بدل شود، نه این که به شکل سفارش از آنها بخواهیم تا فیلم کودک بسازند. در واقع باید به شرایطی برسیم که تولیداتمان برای حضور در جشنواره کودک آنقدر زیاد باشد تا از بین آنها آثار برگزیده به جشنواره راه پیدا کند.


سازنده فیلم “مربای شیرین” که در شانزدهمین دوره جشنواره کودک حضور داشت، اظهار کرد: ابتدا باید تولیدات خوبی برای جشنواره فیلم کودک داشته باشیم تا بتوانیم به واسطه این فیلم‌ها، ظرفیت سینمای کودک کشور را به نمایش بگذاریم و در سطح بین‌المللی نیز حضوری تمام قد داشته باشیم. از طرفی، اگر تولیدات سینمای کودک کشور نحیف و ضعیف باشد این ضعف، جشنواره فیلم کودک را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.


این کارگردان سینمای ایران با اشاره به وضعیت سینمای کودک در کشورمان توضیح داد: هر کشوری که می‌خواهد در سطح بین‌المللی جشنواره‌ فیلم کودک برگزار کند، در وهله اول باید سینمای کودک داشته باشد اما متاسفانه در کشور ما سینمای کودک به شکل مطلوبش وجود ندارد.


کارگردان فیلم “الو الو من جوجو‌ام” در پایان گفت: بهترین راه این است که از کارگردانان مطرح و با تجربه در ژانر کودک برای ساختن فیلم‌هایی درخور این جشنواره، بهره بگیریم تا در عرصه بین‌الملل هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …