بیژن بیژنی این‌بار “حرفی دیگر” دارد/ سیاه‌مشق‌هایی از جنس “نای و نی”


بیژن بیژنی درباره جدیدتریت فعالیت‌هایش در حوزه موسیقی به خبرنگار مهر گفت: “حرفی دیگر” تازه‌ترین آلبوم موسیقایی من در مقام خواننده است که این بار با آهنگسازی محمدجواد ضرابیان با چند تصنیف و در قالب ارکسترال با اشعاری از هوشنگ ابتهاج، رهی معیری، سیمین بهبهانی، حسین منزوی به زودی روانه بازار موسیقی می شود.


وی ادامه داد: هنوز با موسسه خاصی برای انتشار این آلبوم وارد مذاکره نشدم اما با توجه به اینکه مجوز این اثر نیز از سوی دفتر موسیقی صادر شده است، مشکلی برای انتشار نداریم و به زودی موسسه توزیع‌کننده هم مشخص خواهد شد.


بیژنی درباره سبک ساز و آواز در این آلبوم توضیح داد: این آلبوم همچون کارهای گذشته من در سبک موسیقی ایرانی قرار دارد که اغلب آثار قالب ماهور، دشتی و شور به مخاطبان عرضه شده است. البته این اثر نسبت به آلبوم‌های قبلی دارای تفاوت‌هایی است که آن هم به سبک و سیاق آثار محمد جواد ضرابیان بر می‌گردد که توانسته فضای موسیقی ایرانی را نسبت به فضاهای کلاسیک موسیقی پررنگ‌تر جلوه دهد.


این هنرمند خوشنویس به انتشار کتاب “نای و نی” نیز اشاره کرد و گفت: این کتاب مجموعه‌ای از آثار نمایشگاهی در عرصه خط است که در قالب یک کتاب به شیوه های مختلفی در عرصه خوشنویسی از جمله سیاه مشق و نستعلیق با مقدمه‌ای از افرادی چون احمد شاملو، سیمین بهبهانی، محمدرضا شجریان، محمد سریر، کامیز روشن‌روان، نادر ابراهیمی، سید علی صالحی و محمد کلانتری با چاپ نفیس منتشر شده است.


افسانه سرزمین پدری ام، ایران زمین، نهان خانه دل، چهار فصل، کوچه، رویای رنگین، آیینه در آیینه، گل به دامن، مژده باران و سیب سرخ خورشید آثاری هستند که از این خواننده و خطاط ایرانی تاکنون در بازار موسیقی منتشر شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …