آهنگسازی “رد کارپت” با فضای ایرانی فرانسوی/ دعوا با “عمو پورنگ” ادامه دارد


حمیدرضا صدری آهنگساز فیلم سینمایی “ردکارپت” که این روزها به کارگردانی رضا عطاران در حال فیلمبرداری است به خبرنگار مهر گفت: هنوز ساخت موسیقی این فیلم را آغاز نکرده‌ و حتی فیلمنامه را نخوانده‌ام و فقط محتوای داستان را می‌دانم.


وی افزود: طبق قراری که با عطاران گذاشته‌ایم قرار است پس از فیلمبرداری و تدوین کامل فیلم، با هم فیلم را ببینیم و درباره موسیقی آن با یکدیگر صحبت کنیم و در آن زمان است که ساخت این فیلم سینمایی را آغاز خواهم کرد.


صدری درباره حال و هوای فیلم “رد کارپت” که بخش‌هایی از آن در فرانسه فیلمبرداری شده و انتخاب سبک موسیقی این بخش، توضیح داد: چون هنوز فیلم را ندیده‌ام به طور قطع نمی توانم درباره موسیقی این بخش صحبت کنم. اما آنچه مسلم است نگاهی هم به موسیقی فرانسه متناسب با حال و هوای آن صحنه ها خواهم داشت و از سوی دیگر رنگ‌هایی از موسیقی ایران را نیز در ترکیب و فضای کلی موسیقی جا خواهم داد.


شکایتم از عوامل “عمو پورنگ” را دنبال می‌کنم


آهنگساز برنامه تلویزیونی “عمو پورنگ” درباره شکایت خود از تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی بیان کرد: طبق قانون حقوق مولفین و مصنفین، مسلم آقاجان‌زاده تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی و علی زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما نباید اقدام به انتشار سی دی‌هایی می‌کردند که بخش هایی از آیتم موسیقی مانند “اردک تک تک” “در قندون” و برخی دیگر از موسیقی‌هایی که من کار کرده‌ام، نیز در آن وجود دارد.


وی که پیش از این برای سریال “بزنگاه” به کارگردانی عطاران نیز آهنگسازی کرده است، اضافه کرد: انتشار این آثار در حالی صورت گرفت که نه تنها اجازه من را نداشتند بلکه ریالی از رقم انتشار و فروش این سی دی ها به من پرداخت نشده است. این در حالی است که به واسطه این مجموعه سی دی ها که در بازار است پول‌های بسیار کسب کرده‌اند.



صدری درباره نتیجه شکایتش عنوان کرد: زمانی که بر اساس اصل قانونی رعایت حقوق مولف و مصنف شکایت کردم نه تنها طرف شکایت درصدد دلجویی برنیامد بلکه تهدید هم شدم. علی زارعان مدیر تولید گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در پیامک‌هایی سعی کرد مرا از شکایتم منصرف کند. حتی مسلم آقاجان‌زاده نیز مرا تهدید کرد. البته من هم دو استشهاد امضا شده درباره این تهدیدها تهیه کرده‌ام.


آهنگساز سریال تلویزیونی “شب های برره” درباره اظهارنظر تهیه‌کننده برنامه “عمو پورنگ” در نشست اخیرش گفت: در نشست خبری که اخیرا داشته اند مرا متهم کرده و گفته است اثر متعلق به تلویزیون است و من برای احقاق حق خود باید به مسئولان صدا و سیما مراجعه کنم.


وی در پایان گفت: در واقع زارعان و آقاجان‌زاده می‌خواهند مرا به سمت تلویزیون سوق دهند و اینگونه وانمود کرده اند که طرف شکایت من تلویزیون به عنوان یک نهاد حقوقی است نه آنها به عنوان فرد حقیقی. صحبت تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی و حواله دادن من تلویزیون در حالی مطرح می شود که همین آثار را در اجراهای زنده خود خارج از برنامه تلویزیون اجرا می‌کنند. از همین‌رو من تا گرفتن حق خود از شکایت صرف‌نظر نمی کنم.


به گزارش مهر، فیلم “رد کارپت” نگاهی تجربه‌گرا به جشنواره فیلم کن دارد و اتفاقا در فرانسه و در جشنواره امسال کن جلوی دوربین رفت. ماجرای این فیلم در بطن سینما اتفاق می‌افتد و عطاران برای فیلمبرداری بخش‌هایی از کارد جشنواره کن حضور یافت و حتی دیداری هم با اسپیلبرگ داشت.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …