کوروش کبیر و باز هم پروژه‌ای دیگر درباره او/ “ذوالقرنین” امسال کلید می‌خورد


محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که طی سه سال گذشته چهارمین نفر از میان سینماگران است که می‌خواهد پروژه‌ای درباره “کوروش کبیر” بسازد، گفت: من علاقه خاصی به تاریخ ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام دارم، به همین دلیل دغدغه اصلی من در سینما و تلویزیون ساخت آثاری است که تاریخ معاصر و یا تاریخ گذشته ایران را به تصویر کشد.


وی با تایید این مطلب که کارگردانانی چون مسعود جعفری جوزانی، پرویز شیخ طادی و عزیزالله حمیدنژاد نیز تصمیم به ساخت فیلم‌هایی در را رابطه با زندگی “کوروش کبیر” دارند، توضیح داد: برای تمامی این سینماگران احترام قائل بوده و معتقدم مهم نیست چه کسی می خواهد چنین پروژه ای را جلوی دوربین ببرد، مهم این است که فیلم یا سریالی در رابطه با زندگی “کوروش کبیر” ساخته شود، به همین دلیل هر زمان که متوجه شوم هر کدام از این کارگردانان قصد خود برای ساخت فیلمی در رابطه با کوروش کبیر را عملی می‌کنند، از ساخت پروژه “ذوالقرنین” انصراف خواهم داد.


علی اکبری در توضیح بیشتر پروژه “ذوالقرنین” عنوان کرد: فیلمنامه این کار توسط جلیل عرفان‌منش در سال 71 به ثبت رسیده است و من این فیلمنامه را سال ها پیش خریده بودم و در تلاش هستم تا در سال جاری ساخت آن را آغاز کنم. در این فیلمنامه تمام زندگی “کوروش کبیر” از کودکی تا به سلطتنت رسیدن وی به نگارش در آمده است.


وی در پایان درباره فعالیت‌های سینمایی خود توضیح داد: تا زمانی که دولت جدید به روی کار نیامده و سیاست های جدید سینمای ایران مشخص نشود، هیچ فیلمی را جلوی دوربین نخواهم برد.


پیش از این کارگردانانی چون مسعود جعفری جوزانی، پرویز شیخ طادی و عزیزالله حمید نژاد برای ساخت فیلم سینمایی “کوروش کبیر” اقدام کرده بودند که هیچ کدام از این سه کارگردان موفق به دریافت مجوز ساخت فیلمی با مضمون کورش پادشاه ایران نشدند. مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه ای را در سه بخش کودکی، جوانی و میانسالی کوروش کبیر به نگارش درآورده و قرار بود با همکاری علی معلم این پروژه را جلوی دوربین ببرد، همچنین پیش از این علی معلم اعلام کرده بود که این فیلم سینمایی قرار است در سطح بین المللی ساخته شود و از حضور بازیگران خارجی در این فیلم سینمایی استفاده خواهد کرد.


محسن علی اکبری پیش از این فیلم سینمایی “استرداد” به کارگردانی علی غفاری را ساخته است، در این فیلم بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، فرهاد قائمیان، صالح میرزا آقایی، بهنام تشکر، السا کاجر و علی رام نورایی حضور داشتند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …