نخستين جشنواره گردشگري مشکين شهر برگزار شد

نخستين جشنواره گردشگري مشکين شهر برگزار شد

به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اولين روز اين جشنواره، همايش علمي توسعه پايدار گردشگري با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه پيام نور استان برگزار و و از 108 مقاله ارسالي به دبيرخانه اين همايش 48 مقاله انتخاب و 8 مقاله نيز ارايه شد.

بر اساس اين گزارش؛ مزيت هاي نوين تامين منابع مالي در بازار پول و سرمايه، مزيت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري، برنامه ريزي و تدبير در تحريم، فرصت طلايي براي توسعه پايدار و الگوهاي رفتاري فعالين صنعت گردشگري چهار پانلي بودند که در دومين روز همايش سرمايه گذاري گردشگري با حضور اساتيد و صاحبنظران و مسوولان استاني و کشوري ارايه شد.

همچنين نمايشگاهي از توانمنديهاي استان در عرصه هاي مختلف اقتصادي به ويژه حوزه گردشگري در 60 غرفه و با حضور 4 استان در کنار همايش علمي و همايش سرمايه گذاري برپا شد.

برپايي آلاچيق عشايري و به منظور نمايش زندگي و آيين هاي عشاير شاهسون و نمايش صنايع دستي و پخت غذاهاي سنتي و اجراي موسيقي عاشيقلار، برگزاري بازي هاي بومي و محلي با همکاري هيأت ورزش هاي بومي و محلي و همچنين اجراي برنامه هاي فرهنگي هنري با حضور هنرمندان ملي از برنامه هاي اجرا شده در اين جشنواره ملي بود.

گفتني است در اين جشنواره، منوچهر جهانيان معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مديران کل معاونت هاي گردشگري و سرمايه گذاري سازمان مرکزي، استاندار اردبيل و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، معاون و مديران کل استانداري و تعدادي از مديران کل دستگاه هاي اجرايي حضور داشتند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …