مذاکره با کیمیایی برای برپایی هفته فیلمش در موزه هنرهای معاصر


به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری احسان آقایی، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران صبح امروز دوشنبه، بیست و چهارم تیرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.


آقایی در بخشی از این نشست به برنامه‌های سینما تک موزه اشاره کرد و گفت: سینما دو وجه دارد. یکی صنعت سینما و دیگری هنر. ما در “سینما تک” قصد داریم به هنر سینما بپردازیم و کاری به صنعت سینما نداریم.


وی افزود: متاسفانه فیلم‌های هنری سینمای جهان بیشتر از فیلم‌های صنعتی سینما، با اصول و شرایط پخش فیلم در ایران مغایرت دارند و پخش کردن آنها وهن است. هر فیلمی که بخواهیم پخش کنیم باید تابع قانون‌های معاونت سینمایی باشد و ما وظیفه داریم که با این معاونت هماهنگ باشیم.


آقایی خاطرنشان کرد:‌ اکنون در حال هماهنگی با مسعود کیمیایی هستیم که بعد از ماه مبارک رمضان هفته‌ای برای فیلم‌های این سینماگر کشورمان داشته باشیم تا مروری بر آثار وی را از نظر بگذرانیم ولی کماکان منتظر اعلام نظر نهایی وی هستیم.


مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در مورد اینکه آیا فیلم‌های قبل از انقلاب کمیایی نیز در این هفته پخش خواهد شد، گفت: این احتمال وجود دارد که چند فیلم از دوران قبل از انقلاب کیمیایی را نیز نشان دهیم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …