محورهای ششمین مسابقه عکاسی از سفره‌های افطاری اعلام شد


به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام دبیرخانه مسابقات، فراخوان ششمین دوره مسابقه عکاسی از سفره های افطاری به زودی منتشر خواهد شد. دبیرخانه این مسابقات از عکاسان علاقه‌مند درخواست کرد تا در ایام ماه مبارک رمضان از سوژه‌های سفره افطاری مورد نظر خود عکاسی کنند.


این دبیرخانه تاکید کرد که در این دوره بخش ویژه مسابقات با موضوع کودک و افطاری تعیین شده که به مشارکت کودکان در کلیه مراحل این آیین مذهبی و زیبا، توجه دارد و امیدوار است که هنرمندان عکاس با ثبت تصاویر بانشاط و در عین حال معنوی از سفره های افطاری در بخش آزاد و ویژه آثار متفاوتی نسبت به قبل را خلق کنند.


بر همین اساس پیشنهاد شده که هنرمندان علاقمند با مراجعه به سایت لقمه و دیدن نمایشگاه‌های دائمی مجازی دوره‌های گذشته مسابقات سفره‌های ایرانی اسلامی، ضمن آشنایی بیشتر با نگاه این مسابقات سعی در ارتقاء و تنوع نگاه خود نسبت به موضوعات اعلام شده داشته باشند.


داوران این دوره از مسابقات هم محمد مهدی رحیمیان، محسن راستانی، فرهاد سلیمانی، فرامرز عامل بردبار و منصوره معتمدی هستند.


هم اکنون دو نمایشگاه از آثار منتخب دوره های اخیر این مسابقات در مجموعه فرهنگی هنری سعدآباد و کافه گالری فرهنگسرای نیاوران با حمایت موسسه خدمات فرهنگی ایرانیان و موسسه توسعه هنرهای تجسمی دایر است و علاقمندان می توانند با مراجعه به این دو مرکز نیز به تماشای آثار بپردازند.


حق‌التصاویر هفت‌سینی‌ها آماده پرداخت


محمدصالح حجت الاسلامی، دبیر مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی گفت: در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه سفره‌های افطاری از برگزیدگان پنجمین مسابقه عکاسی از سفره‌های هفت سین در بخش آزاد و ویژه تقدیر به عمل آمد و همچنین حق التصویر عکاسان راه یافته به مایشگاه هفت سین نیز پرداخت شد.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعدادی از عکاسان موفق به حضور در آن مراسم نشدند، آماده پذیرش عکاسان راه یافته به نمایشگاه و یا نمایندگان آنها در محل این دبیرخانه هستیم تا حق التصویر مربوط به پنجمین مسابقه هفت سین را تقدیمشان کنیم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …