انتخاب 200 نقاشی و 14 نقاشیخط در جشنواره تجسمی جوان


به گزارش خبرگزاری مهر، آثار ارسال شده در رشته‌های نقاشی و نقاشیخط روز یكشنبه 23 تیرماه مورد بررسی هیات داوران صداقت جباری، ایرج اسكندری و احمد خلیلی‌فرد قرار گرفت.


در بخش نقاشی از 884 اثر 200 اثر و در بخش نقاشی خط از 145 اثر 14 اثر در مرحله اولیه داوری انتخاب شده‌اند.


صداقت‌جباری در خصوص كیفیت و تنوع آثار گفت: در مجموع كیفیت آثار خوب و از تنوع بالایی برخوردار بود. تعداد آثاری كه جوانان به این جشنواره فرستادند نیز قابل ملاحظه بود.


وی در پاسخ به این سوال كه تكرار چنین دوسالانه‌هایی تا چه حد می‌تواند در بخش هنرهای تجسمی جریان ساز باشد؟، افزود: گاه به دلیل كثرت چنین نمایشگاه‌هایی ممكن است از جذابیت آن كم كند لذا به نظر من باید بستر مناسب‌تری را در این راه هموار كنیم.


این هنرمند با اشاره به اینكه خروجی هنرمندانی كه از مراكز آموزشی بیرون می‌آیند متعادل نیست، تصریح كرد: بستر كاری مناسبی برای هنرمندانی كه از مراكز آموزشی بیرون می‌آیند فراهم نیست. هنرمندان زیادی در عرصه‌های مختلف آموزش می‌بینند كه توقع ایجاد فضای كاری را دارند.


وی گفت: برگزاری دو سالانه‌ها می‌تواند عرصه‌ای برای فعالیت هنرمندان باشد لذا باید مراقب بود تا این دوسالانه‌ها دچار تكرار نشوند تا از جذابیت آنها كاسته شود.


جباری استعداد‌یابی را از نكات مهم جشنواره‌ها دانست و خاطر نشان كرد: با ایجاد تغییرات مناسب در دوسالانه‌ها و جشنواره‌ها و قرار دادن جوایز مناسب می‌توان جوانان بیشتری را برای شركت در این جشنواره‌ها ترغیب كرد تا بتوان از بین آنها استعدادها را شناسایی كرد.


انتخاب 120 اثر در بخش طراحی ششمین جشنواره هنر جوان


آثار طراحی ارسال شده به ششمین دوسالانه جشنواره تجسمی هنر جوان امروز دوشنبه 24 تیرماه در مرحله بازبینی و انتخاب اولیه قرار گرفت و 120 اثر انتخاب شدند.


آثار ارسال شده در رشته طراحی امروز دوشنبه24  تیرماه مورد بررسی هیات داوران جشنواره یعنی حبیب‌الله صادقی، احمد وكیلی و مهرداد ختایی قرار گرفت. از 340 اثر ارسال شده طراحی،  120 اثر در مرحله اولیه انتخاب شدند. 


اصغر كفشچیان‌مقدم، دبیر ششمین جشنواره هنر جوان در خصوص این جشنواره گفت: آثار ارسال شده به جشنواره از كیفیت خوبی برخوردار بودند و با توجه به اینكه افراد 18 تا 30 سال در این جشنواره حضور پیدا كردند می توان تاثیر اساتید را در ارتقا آنها مشاهده كرد. 


وی ادامه داد: جشنواره‌ها زمانی جریان‌ساز می‌شوند كه هنرمندان سال‌های قبل با همان سطح كیفی در جشنواره حضور یابند و داوران نیز به تكرار سالهای قبل گزینش شوند.  


دبیر ششمین جشنواره هنر جوان با اشاره به اینكه تكرار جشنواره‌ها ضرورت دارد، افزود:  تكرار جشنواره با اهداف از پیش تعیین شده خوب است. متاسفانه ما اهداف بلند مدت نداریم و اهداف به صورت مقطعی هستند. در عرصه هنر فضای همگانی وجود ندارد و اطلاع‌رسانی به خوبی صورت نمی گیرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …