ساختمان خانه سینما با دستور مستقیم وزیر به “خانه اصناف سینمای ایران” تعلق می‌گیرد


جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این که آیا شخص وزیر ارشاد دستور پلمپ ساختمان خانه سینما را داده است؟ به خبرنگار مهر گفت: خیر. داستان اینگونه که مطرح شده است، نیست.


وی در توضیح اتفاقاتی که از شب گذشته با پلمپ ساختمان خانه سینما شروع شده است، بیان کرد: پس از مشخص شدن هیات مدیره “خانه اصناف سینمای ایران”، قرار بود بر اساس قانون اموال موجود در خانه سینما در اختیار این صنف تازه‌تاسیس قرار گیرد و وزیر ارشاد برای تسریع این امر دستور مستقیم داده و مقدمات این کار نیز فراهم شده بود.


شمقدری افزود: اما به دلیل تجمع امروزِ عده‌ای از سینماگران مقابل خانه سینما، از هیات مدیره “خانه اصناف سینمای ایران” خواستیم برای جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف امروز به خانه سینما وارد نشوند و استقرار در این ساختمان را به چند روز بعد موکول کردیم.


رئیس سازمان سینمایی در ادامه متذکر شد: تنها اساسنامه تصویب شده در شورای فرهنگ عمومی به سال 1366 برمی‌گردد. بر همین اساس به استناد تبصره ماده ۲۰ این اساسنامه تکلیف اموال مشخص شده و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آن به عهده وزیر ارشاد است. البته ناگفته نماند که در اساسنامه های بعدی هم روی این مطلب تاکید شده است.


جواد شمقدری در پایان بیان کرد:‌پیرو همین اساسنامه هیات مدیره “خانه اصناف سینمای ایران” می‌توانند از همین امروز در ساختمان این نهاد صنفی مستقر شوند اما به دلیل ممانعت جمعی از سینماگران برای این حضور، ساختمان پلمپ شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …