مستندسازان متهم به همکاری با شبکه بی بی سی تبرئه شدند


بهزاد ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که مستندسازان همکار با شبکه بی بی سی فارسی رفع اتهام شده‌اند، گفت: مستندسازان متهم همکار با شبکه بی بی سی فارسی بعد از انجام تحقیقات لازم از سوی بازپرس پرونده رفع اتهام شدند.


وی ادامه داد: طبق آخرین درخواست قضایی که از ما شده بود، من به عنوان مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور آثار پخش‌شده از شبکه بی بی سی فارسی را که سازندگان آن مستندسازان داخل در کشور بودند، بازبینی کردم تا درباره ضدانقلابی بودن یا نبودن این آثار نظر دهم.


مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور توضیح داد: من بعد از بازبینی پرونده و نظر نهایی خود را به عنوان مشاور حقوقی سازمان سینمایی ارائه کردم. در نهایت در پرونده مستندسازان متهم به همکاری با شبکه بی بی سی فارسی بعد از انجام تحقیقات و مشخص شدن آن که آثار مربوطه هیچ کدام محتوای ضد انقلاب و تبلیغ علیه نظام نداشتند، حکم برائت متهمان صادر شد.


وی در پایان تاکید کرد: تمامی متهمان این پرونده رفع اتهام شده‌اند.


پیش از این 25 نفر از مستندسازان داخل کشور به دلیل همکاری با شبکه بی بی سی مورد اتهام قرار گرفته و از این تعداد 10 نفر به عنوان متهم اصلی شناخته شده بودند. این افراد در واقع گروهی از هنرمندان بودند که در قبال نمایش آثار خود در بی بی سی پول دریافت کرده‌اند.


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …