تهرانی‌ها نیمه‌شب به سینما بروند/ دو فیلم در انتظار نمایش در پردیس‌های شهرداری


هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که به زودی طرح “اذان تا اذان” در پردیس های شهرداری تهران اجرا می شود، گفت: 2 فیلم سینمایی از سوی موسسه تصویر شهر برای نمایش در طرح “اذان تا اذان” در پردیس های شهرداری تهران انتخاب شده و با تهیه‌کننده این آثار هم به توافق رسیده‌ایم ولی برای اکران آنها منتظر دریافت مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.


وی توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این دو فیلم هر شب به صورت تک‌سانس از ساعت 12 شب در پردیس‌های سینمایی شهرداری اکران می‌شود و بلیت سینما در این سانس نیم بها خواهد بود.


مدیرعامل موسسه تصویر شهر در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از گذشت یک هفته از آغاز ماه مبارک رمضان طرح “اذان تا اذان” در پردیس های شهرداری اجرا نشده است، گفت: تنها دو روز از ابلاغ شورای صنفی نمایش برای اکران فیلم در طرح “اذان تا اذان” گذشته و ما طی این دو روز برای انتخاب فیلم و اجازه برای اکران این فیلم ها تلاش کرده ایم.


منبتی ادامه داد: نمایش فیلم‌های سینمایی در ساعت 12 شب ابتدا در چند پردیس که امکان جذب بیشتر مخاطب را داردند، نمایش داده می شود و اگر این طرح در این پردیس ها موفقیت آمیز باشد، در پردیس های دیگر نیز اجرا خواهد شد. نام این سینماها و فیلم‌ها به زودی اعلام می‌شود.


وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که برنامه موسسه تصویر شهر برای سرمایه گذاری در تولید فیلم های سینمایی در سال جدید چیست؟ گفت: در حال حاضر بودجه سالانه برای تولید فیلم اعلام نشده و تا زمان تخصیص بودجه نمی توانیم برنامه ای برای ساخت فیلم ها داشته باشیم.


با توجه به اینکه منبتی گفت که برای اکران فیلم‌ها باید دوباره از وزارت ارشاد مجوز بگیرند، نظر حبیب کاووش سخنگوی شورای صنفی نمایش را درباره نمایش فیلم های سینمایی در طرح “اذان تا اذان” پرسیدیم که وی توضیح داد: پروانه نمایش هر فیلم سینمایی، 2 سال اعتبار دارد و معمولا تهیه کنندگان بعد از پایان هر 2 سال، پروانه نمایش فیلم را تمدید می کنند. اگر فیلمی برای اکران در طرح “اذان تا اذان” نیاز به مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد، به این معنا است که اعتبار پروانه نمایش فیلم سینمایی به پایان رسیده و تهیه کننده فیلم برای تمدید آن اقدامی نکرده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …