پرستویی و توحیدی به دیدار شمقدری رفتند/مذاکره برای حل مشکل خانه‌سینما


به گزارش خبرنگار ایرانگرد نیوز، صبح امروز پنج شنبه 27 تیرماه بعد از پایان فرصت 48 ساعته ای که برای رفع حل مشکلات بر سر خانه سینما و به ویژه ساختمان و اموال آن پیش آمده بود، اعضای خانه سینما جلوی درب ساختمان شماره 1 خانه سینما گرد هم آمدند.


هرچند که از صبح امروز ماموران امنیتی پلیس در خیابان سمنان و خیابان بهار حضور داشتند اما محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما در پی اعتراض اعضای این خانه گفت: خواهش می کنم آرامش خود را حفظ کنید، پرویز پرستویی و فرهاد توحیدی به دیدار جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی رفتند تا برای بازگشایی خانه سینما به تفاهم برسند.


وی افزود: به زعم ما پلمپ خانه سینما غیرقانونی است و وزارت ارشاد 5 ساعت زمان صرف کرد تا درب خانه سینما را پلمپ کند اما ما نباید این پلمپ را بشکنیم و باید آرامش خود را حفظ کنیم. بار دیگر از شما خواهش می کنم که به ما اعتماد کنید.


طبق اطلاعات خبرنگار مهر، مذاکره توحیدی، پرستویی و شمقدری نیز نتیجه مطلوب خانه سینما را در بر نداشته و رئیس سازمان سینمایی از آنها خواسته با هیات مدیره خانه سینما 2 به مذاکره بپردازند تا مشکلاتشان را با یکدیگر حل کنند.


این در حالی است که حبیب‌الله کاسه‌ساز رئیس هیات مدیره نهاد تازه تاسیس خانه اصناف سینمای ایران در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور اعلام کرده آماده مذاکره با نماینده جمع معترضان در محل ساختمان شماره 2 خانه سینما در خیابان وصال است.


شامگاه دوشنبه ساختمان شماره یک خانه سینما واقع در خیابان سمنان توسط حراست وزارت ارشاد پلمپ شد تا در اختیار هیات سه نفره نظارت متشکل از تعدادی از سینماگران قرار گیرد. این حرکت اعتراض شدید اهالی سینما به ویژه اعضای خانه سینما را به دنبال داشت تا جاییکه صبح سه‌شنبه 25 تیرماه تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان خانه سینما شکل گرفت که البته نتیجه آن این بود که نیروی انتظامی قول داد 48 ساعت اجازه ورود هیچ‌کس اعم از طرفین دعوا را به داخل ساختمان نمی‌دهد.


قرار شد در این فرصت اعضای خانه سینما با اعضای خانه اصناف سینمای ایران که خود را خانه سینما 2 هم می‌نامند جلسه گذاشته و اختلاف‌ها را حل کنند. همچنین جواد شمقدری نیز ظهر سه‌شنبه نشستی با اهالی سینما گذاشت و به سوالات آنها درباره پلمپ یکباره خانه سینما پاسخ داد.


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …