تنها با نماینده رئیس‌جمهور مذاکره می‌کنیم/ ادامه تجمع مقابل خانه سینما


به گزارش خبرنگار ایرانگرد نیوز، محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما که در حال حاضر در جمع اهالی سینما که مقابل ساختمان خانه سینما در خیابان سمنان تجمع کرده‌اند، حضور دارد در پاسخ به صحبت‌های جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی که دقایقی پیش روی خروجی مهر قرار گرفت، اینگونه گفت:‌ به عقیده من وضعیت ما هیچ تفاوتی با 2 ساعت پیش نکرده است و صحبت‌های جدید آقای شمقدری هم باعث ایجاد تفاوتی در مسایل نشده و وضعیت ما به همان شکل گذشته ست.


وی درباره آن بخش از صحبت های شمقدری که برگزاری مجمع عمومی در تاریخ 6 مرداد مصادف با ضربت خوردن امیرمومنان را شایسته ندانسته بود، توضیح داد: ما قرار نیست هیچ کار غیرشرقی و نادرستی انجام دهیم و تنها قصد داریم یک جلسه کاملا اداری و جدی برگزار کنیم در نتیجه دلیلی ندارد که این مجمع فوق‌العاده را بعد از دادن فراخوان عمومی منتفی کنیم.


عسگرپور افزود: آقای شمقدری در صحبت‌هایش تاکید کرده که هیات مدیره دیگری هم وجود دارد و روی همان موارد قبلی تاکید دارد که این نشان می‌دهد تغییری در شرایط پیش نیامده است و به همین دلیل پیشنهاد من این است که ما همچنان در این مکان حضور داشته باشیم.


مدیر عامل خانه سینما طرف مذاکره هیات مدیره خانه سینما و اهالی آن را فردی دانست که بتوان روی حرف او حساب کرد و در این‌باره توضیح داد: این‌گونه که مشخص است نمی توانیم با مجموعه ارشاد وارد مذاکره شویم و بعید می دانم کار به این شکل جلو برود.


وی پس از صحبت‌های در جمع حاضران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که پس با چه فرد یا افرادی برای حل مشکل خانه سینما وارد مذاکره می‌شوید؟ توضیح داد: با فردی از طرف محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور کشورمان. در کل ما فقط با مقامی مافوق وزارت ارشاد مذاکره می‌کنیم. البته اگر منع قانونی نداشت می‌توانسیتمی با نماینده از سوی حسن روحانی رئیس جمهور منتخب هم وارد مذاکره شویم که این امر در حال حاضر میسر نیست.


این سینماگر همچنین در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع سینماگران گفت: همه صنوف دوست دارند قانونی شوند اما کسی که دستانش آلوده است نمی‌تواند با دستان آلوده شیشه را تمیز کند. کسی که رفتارش غیرقانونی است نمی‌تواند کار قانونی انجام دهد. تمام این 3 سال گذشته بهانه آنها این بود که اصناف را به انجمن فرهنگی تبدیل کنند و خانه سینما را به چیز دیگری مانند خانه کارآفرین.


وی افزود: ما به آن کسی که اینجا را بست و با خنده هیستریک خود اعلام کرد که ما خانه کارآفرینان را جایگزین این خانه می‌کنیم اعلام می‌کنیم که این خانه کجاست. همان کسی که اعلام کرد این خانه غیرقانونی است مجمع عمومی تشکیل داد و امروز هم می‌گوید که خانه سینما باید باز شود.


مدیرعامل خانه سینما همچنین اشاره کرد: این ساختمان متعلق به خانه سینما نیست و سرقفلی‌اش برای خانه سینماست و خانه برای کسی است که ما هر ماه به مالک آن اجاره می‌دهیم. این پلمپ برای ساختمان‌های وزارت ارشاد است. یعنی وزارت ارشاد فقط می‌تواند ساختمان‌های خود را پلمپ کند. باید مطلع باشیم که همان شب چیزهایی از این ساختمان خارج کردند و ممکن است چیزهایی را نیز وارد کرده باشند و این مطلب قابل پیگیری است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …