لس آنجلس تایمز: تبادل جام شیردال منجر به تفاهم ژنو شد

لس آنجلس تایمز: تبادل جام شیردال منجر به تفاهم ژنو شد

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: بسیاری از اقدامات و تلاش ها منجر به تفاهم ژنو بین ایران و قدرت های جهانی شد : تماس های محرمانه ایران و آمریکا در عمان ، نشست های آشکار ایران و ۱+۵ در ژنو و شئی بالدار افسانه ای (جام شیردال) که در تماس بین دو دیپلمات (آمریکایی و ایرانی) در مقر سازمان ملل در نیویورک رد و بدل شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت ، بازگرداندن جام تاریخی شیر دال به ایران اقدامی در راستای تلاش های دیپلماتیک اوباما برای نشان دادن حسن نیت آمریکا به ایران و تقویت دولت اعتدال در ایران به منظور تفاهم بر سر یک راه میانه بر روی مساله هسته ای بوده است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به بازگرداندن جام معروف به شیردال که در سال ۲۰۰۳ از یک قاچاقچی عتیقه در آمریکا کشف و ضبط شده بود می نویسد : پس از روی کار آمدن روحانی و اعلام حضور او در نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک، مشاوران اوباما نظرات مختلفی درباره نحوه واکنش آمریکا به این اقدام داشتند.

یکی از مشاوران به او توصیه کرد در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک با روحانی دست دهد و دیگری پیشنهاد ضبط و پخش یک پیام ویدئویی مخصوص به ایران را داد.

لس آنجلس تایمز می افزاید: “اما یک مشاور کارشناس در امور ایران پیشنهاد بازگرداندن جام شیر دال به ایران را داد ؛ اقدامی که به گفته او می توانست نشانه ای از احترام دولت آمریکا به مردم ایران و همزمان تقویت صدای جدید برخاسته از ایران که انتخاب روحانی به ریاست جمهوری نماد آن بود، شود.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …