“داوران” پس از “خروس” به شبکه دو می‌آیند


به گزارش خبرگزاری مهر، با پایان تصویربرداری مجموعه “داوران”‌این سریال در هفت اپیزود دو قسمتی روی آنتن خواهد رفت. داستان‌این مجموعه درباره خانواده‌ای متشکل از داوران و وکلای حقوقی است که در هر قسمت، درگیر پرونده‌ای خاص می‌شوند و اعضای‌این خانواده چهار نفری، بازیگران ثابت‌این مجموعه هستند.


“پانسمان روح”  اولین اپیزود‌این مجموعه است و مسعود رایگان به عنوان بازیگر ثابت و سیامک اطلسی، رابعه مدنی و لیلی فرهاد پور به عنوان بازیگران مهمان در‌این اپیزود حضور داشته‌اند.


در‌این قصه به قلم اصغر عبدالهی می‌بینیم که جلال داروان ناخواسته درگیر یک ماجرای طلاق خانوادگی می‌شود و‌این شروع ماجرا است.



در اپیزود “آخرین دیدار” پرونده پدر و پسری که مشترکا متهم به قتل دختری نوجوان هستند در قالب قصه‌ای دراماتیک پیگیری می‌شود. مسعود رایگان، پریوش نظریه، مهرداد ضیائی، مسعود انتظاری، نگارنیکخواه آزاد، سینا کرمی، مسعود آگاهی و شهنوش شهباززاده بازیگران‌این اپیزود هستند.


در اپیزود “جایی همین نزدیکی” شاهد هستیم که خانواده “داوران” با پرونده‌ای درگیر می‌شوند که متهم اصلی آن یکی از اعضای خانواده “داوران” است. مسعود رایگان، پریوش نظریه،‌ ایوب آقاخانی و مسعود انتظاری بازیگران اصلی و رویا جاویدنیا و بابک بیات بازیگران مهمان ‌این اپیزود هستند.


اپیزود “دورترها” داستان یک نامادری به نام ثریا با بازی شیوا ابراهیمی‌ است که متهم به قتل ناپسری خود است و نوشین داوران با بازی پریوش نظریه پرونده او را بر عهده می‌گیرد. شیوا ابراهیمی‌، طوفان مهردادیان و مهدی نوری بازیگران مهمان‌ این قسمت هستند.



محور اپیزود “عکس یادگاری” پرونده جعل سند است و طی آن شاهد خواهیم بود که یک ملک به چند نفر فروخته می‌شود و همین امر مشکلاتی را برای خریداران‌ ایجاد می‌کند. الهام کردا، مسعود سخایی، سپیده خدابنده لو، معصومه سروش و پرچهر موسوی در‌ این اپیزود حضور داشته‌اند.


در اپیزود “روز مبادا” شاهد هستیم که یکی از دوستان دوران جنگ جلال داوران (مسعود رایگان) دچار یک مشکل حقوقی می‌شود و برای رفع مشکلش به خانواده داوران مراجعه می‌کند. در‌ این اپیزود علاوه بر بازیگران اصلی مالک سراج‌، پریسا بادران‌، جواد زیتونی‌، مهدی بجستانی و محمد یگانه حضور داشته‌اند.


داستان اپیزود “مخفیانه” داستان درباره دختری است که معتقد است ضارب مادرش بی گناه است. او برای کمک به اثبات بی گناهی ضارب به نزد خانواده داوران می‌آید. در‌ این اپیزود علاوه بر بازیگران اصلی‌، ترانه کوهستانی‌، بهارک طالب نیا و سیامک ادیب به عنوان بازیگران مهمان به‌ ایفای نقش پرداخته‌اند.



تدوین مجموعه را سعید شاهسواری برعهده داشته و رضا پارسا و صمد طالقانی ساخت موسیقی‌ این اثر را انجام داده‌اند.


کارگردانی چهار قصه از‌ این مجموعه اپیزودیک را با عناوین “آخرین دیدار”‌، “پانسمان روح”‌، “دورترها” و “عکس یادگاری” را احمد امینی بر عهده داشته است. همچنین کارگردای ” روز مبادا” و “مخفیانه” نیز بر عهده بیژن میرباقری بوده است.


متن‌های‌ این مجموعه را سعید شاهسواری، جمیله دارالشفایی و اصغر عبدالهی بر اساس طرحی از جمال امید نگاشته‌اند.



“داوران” در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده است. مدیر تصویربرداری این سریال کیوان معتمدی، دستیار اول کارگردان رضا سخایی، جانشین تولید  و برنامه‌ریز احد صادقی، صدابردار ناصر شکوهی نیا‌، طراح صحنه و لباس غزل شاکری، طراح گریم الهام صالحی، مدیر تدارکات کرم چیلان و منشی صحنه فرشته عروجی است.


سعید شاهسواری “داوران” را در گروه علمی‌ـ فرهنگی مرکز سیمافیلم تهیه می‌کند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …