ارسال 2592 اثر از 109 کشور به جشنواره فیلم کوتاه تهران


به گزارش خبرگزاری مهر، پس از پایان مهلت ثبت‌نام در سی امین جشنواره فیلم کوتاه، 2592 فيلم از 109 كشور جهان درخواست شركت در این دوره از جشنواره را داده‌اند.


در این دوره از جشنواره فیلم كوتاه تهران، 109 كشور از پنج قاره جهان تقاضاي شركت در جشنواره را داشتند كه هيات انتخاب متشكل از سه كارشناس، پس از بازبيني اين آثار فيلم‌هاي مناسب برای شركت در بخش بين الملل را انتخاب خواهند كرد.


در سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران کشور فرانسه با ارسال 481 فيلم در رتبه اول قرار دارد و سپس برزيل با 182 فيلم، اسپانيا با 168 فيلم، آلمان با 135 فيلم و انگلستان با 106 فيلم 5 كشور اولي هستند كه بيشترين تقاضاي شركت در اين جشنواره مهم را داشته اند. ايالات متحده امريكا با 92 فيلم و ايتاليا با 88 فيلم به تريتيب در رتبه ششم و هفتم قرار گرفته اند.


تقاضا برای حضور در سی امین جشنواره فیلم کوتاه درحالی است که سال گذشته 107 كشور تقاضاي شركت در جشنواره را داشته اند و برای جشنواره پیش رو دو كشور به ليست شركت‌كنندگان در “جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران “اضافه شده است.


سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از 22 تا 28 مهرماه در تهران برگزار مي شود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …