دلایل ابلاغ نشدن حکم برائت مستندسازان متهم به همکاری با بی‌بی‌سی


بهزاد ابتهاج وکیل سازمان سینمایی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که چرا حکم برائت مستندسازان همکار با شبکه بی بی سی که از سوی سیستم قضایی به آنها اعلام نشده است، گفت: طبق قانون، رای برائت افراد در مرحله دادسرا به آنها اعلام نخواهد شد. مستندسازان تنها می توانند با حضور در دادگاه اگر سندی را برای آزادی موقت خود به دادگاه تسلیم کرده بودند، دریافت کنند.


وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پرونده همکاری تعدادی از مستندسازان با شبکه بی بی سی جزو پرونده های خاص در دادسرا به شمار می رود، حکم برائت رسما به متهمان اعلام نخواهد شد.


بعد از اعلام خبر رفع اتهام تعدادی از مستندسازان ایرانی متهم به همکاری با شبکه بی بی سی از سوی بهزاد ابتهاج وکیل سازمان سینمایی، تعدادی از مستندسازان متهم در این پرونده در تماس با خبرگزاری مهر این موضوع را مطرح کردند که حکم برائت آنها از این پرونده بدانها اعلام نشده است. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری مهر نیز با تماس با وکیل سازمان سینمایی دلیل اعلام نشدن حکم برائت این گروه از مستندسازان را جویا شد.


پیش از این 25 نفر از مستندسازان داخل کشور به دلیل همکاری با شبکه بی بی سی مورد اتهام قرار گرفته و از این تعداد 10 نفر به عنوان متهم اصلی شناخته شده بودند. این افراد در واقع گروهی از هنرمندان بودند که در قبال نمایش آثار خود در بی بی سی پول دریافت کرده‌اند.


هفته گذشته، بهزاد ابتهاج وکیل خانه سینما با اعلام این مطلب که آثاری که از این مستندسازان در شبکه بی بی سی به نمایش در آمده دوباره از سوی نماینده سازمان سینمایی بازبینی و مشخص شده است که مضمون این آثار  بر ضد جمهوری اسلامی ایران نبوده است، از تبرئه شدن این گروه از مستندسازان خبر داد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …